پلیس به کمک بورس می آید / برخورد با مخلان بازار سرمایه

اقتصاد ۱۰۰- رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در جلسه انعقاد تفاهمنامه با سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه بورس در سال‌های اخیر رشد قابل‌قبولی داشته است، گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی و دخیل در این امر باید تلاش کنند تا سازمان بورس بتواند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

پلیس به کمک بورس می آید / برخورد با مخلان بازار سرمایه

 سردار حسین رحیمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی تلاش دارد این نظم و امنیت را در مجموعه‌های مالی و اعتباری کشور تثبیت و ارتقا دهد، افزود: این تفاهمنامه برای ارتقا، پیشگیری و مبارزه با جرائم و تخلفات بازار سرمایه، تحقق هر چه بیشتر عدالت و امنیت اقتصادی، کشف جرائم و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین و تامین بیش از پیش امنیت اقتصادی در حوزه بورس منعقد شده است. او گفت: بورس از مهم‌ترین مراکز اقتصادی کشور محسوب می‌شود که بسیاری از مردم با اعتماد ایجاد شده اقدام به سرمایه‌گذاری در این مجموعه می‌کنند که باید این روند روزبه‌روز تقویت و حمایت شود.

بدون تردید اگر این تفاهمنامه به اجرا برسد و دقیق اجرا شود، می‌تواند به شائبه‌ها و ابهام‌ها درخصوص تخلفات در معاملات بازار سهام پایان دهد و راه را بر سوءاستفاده‌ها ببندند. مشروط به اینکه در عمل هم اثبات شود که هدف، تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران است و هرچه بتوان شاخص شفافیت را افزایش داد، انگیزه مردم برای مشارکت در اقتصاد از مسیر بازار سرمایه تقویت خواهد شد. مهم این است که هم پلیس امنیت اقتصادی و هم سازمان بورس در اجرا اراده قوی داشته باشند و تسلیم فشارها و لابی‌ها نشوند.

 


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما