پیش بینی مهم از قیمت طلا/ روند افزایشی است؟

اقتصاد 100- قیمت جهانی طلا تنها در سه روز بیش از 34 دلار افزایش یافت.

پیش بینی مهم از قیمت طلا/ روند افزایشی است؟

به گزارش اقتصاد 100، تحلیلگران بین‌المللی با اتکا به این نظریه که رشد قیمت طلا در روزهای اتی نیز گزینه‌ای قوی است، می‌گویند تداوم درگیری در منطقه‌ی خاورمیانه سرمایه‌گذاران را به سمت خرید دارایی‌های امنی چون طلا و دلار و حتی اوراق قرضه‌ی آمریکا سوق می‌دهد. نکته مهم اینجاست که رشد قیمت طلا و نفت به صورت همزمان با تقویت قیمت دلار در بازارهای جهانی، فشار مضاعفی را به سرمایه‌گذاران بین‌المللی وارد خواهد کرد. بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی حالا از 1819 دلار در چهاردهم مهرماه به 1854 دلار در اولین ساعات 17 مهرماه افزایش یافته است.

 افزایش تنش‌ها در اسراییل و تداوم حملات حماس به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند اهنگ رشد قیمت طلا به عنوان امن‌ترین سرمایه در شرایط جنگی را بیش از پیش افزایش دهد.

رشد 34 دلاری قیمت هر اونس طلا در شرایط کنونی از سوی تحلیلگران رشدی اندک لقب گرفته است و میزان تغییرات قیمتی تنها 1.2 درصد گزارش شده و باید در نظر داشت که تحلیلگران بیش از آنکه در صدد پیش‌بینی قیمت طلا باشند، در حال ارزیابی این نکته هستند که آیا تنش‌ها به سرزمین‌های اشغالی محدود می‌شود یا دامنه‌ی جنگ در روزهای آتی گسترش می‌یابد. از سوی دیگر این سئوال مهم ینز پیش روست که ایا درگیری‌ها تداوم دارد؟ در حالی که حماس احتمال برقراری هر گونه آتش‌بسی را رد کرده قطر تاکید کرده است که به عنوان میانجی وارد میدان خواهد شد.

بلومبرگ اما در این شرایط به نقل از دیوید لنوکس تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری Fat Prophets مستقر در سیدنی استرالیا گزارش داد: در حالی که بحران ناگهانی در اسرائیل هنوز تاثیر چندان چشمگیری بر روی بهای طلا نگذاشته است، اما در صورت گسترش تنش ها در منطقه، باید شاهد جهش قابل توجه قیمت این فلز گرانبها باشیم.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما