اختصاصی اقتصاد 100

وامها بدون متقاضی ماند! / نهضت ملی مسکن شکست خورد؟

اقتصاد 100 - رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد و نرخ سود بانک ها برای ساخت مسکن ملی درکشور گفت:مردم توان پرداخت وام هایی که 23 درصد سود برای آنها در نظر گرفته شده را ندارند لذا وقتی متقاضی وام وجود ندارد مسکنی هم ساخته نمی شود.

وامها بدون متقاضی ماند! / نهضت ملی مسکن شکست خورد؟

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در گفتگو با اقتصاد 100 افزود: در قانون صندوقی به عنوان صندوق جهش تولید مسکن پیش بینی شد تا دولت از محل کمک های خود منابعی از جمله مالیات بر خانه های خالی،لوکس و خط اعتباری مسکن مهر را دراین صندوق تزریق کند تا نرخ سود بانکی پایین آورده شود اما این اقدام انجام نشد وحتی دولت به تعهداتش در مقابل تزریق منابع مالی به صندوق جهش تولید مسکن نیزعمل نکرد.

وی با بیان اینکه صرفا  وام 23 درصدی  به مردم داده می شود که بانک ها همین وام را به متقاضیان نمی دهند گفت: بانک ها سر جمع 20 درصد تسهیلات ارائه کردند که عمده آن مربوط به بانک مسکن بوده و بقیه بانک ها تنها 2 الی 3 در صد وام به متقاضیان ارائه کردند.

رئیس کمیسیون عمران در پاسخ به اینکه به متقاضیان مسکن 500 میلیون وام با سود 23 داده می شود که توان پرداخت اصل و سود از توان وام گیرنده  خارج است تصریح کرد:این وام به گونه ای است که افراد باید ماهیانه 12 و نیم میلیون تومان قسط بدهند که جامعه هدف نمی تواند چنین قسطی را پرداخت کند.

وی در خصوص واکنش مجلس به این اتفاقات افزود: مجلس بارها دولت را به شورای عالی مسکن آورده و موضوع را مطرح کرده است ولی متاسفانه دولت نیز تعهد و کمک به صندوق جهش تولید مسکن را انجام نمی دهد و عملا نرخ سود بانکی برای ساخت مسکن 23 درصد شده که بانک ها همین وام را هم نمی دهند.

نماینده جهرم در پاسخ به اینکه در این شرایط تکلیف جامعه هدف که حقوق حداقلی دریافت می کند چیست افزود: با چنین شرایطی هیچ مسکنی برای جامعه هدف ساخته نمی شود،چون مردم نمی توانند از عهده تعهداتی که برایشان در نظر گرفته برآیند لذا ثبت نام نمی کنند و عملا ساخت یک میلیون مسکن در سال، محقق نمی شود.

وی در جواب این سوال که شما رئیس کمیسیون عمران مجلس هستید چرا اقدامی انجام نمی دهید گفت:چه بگویم صد بار مساله را گفتیم، حتی به آقای رئیس جمهور در شورای عالی مسکن  تاکید کردیم و از ایشان خواستیم که نرخ سودبانکی را تک رقمی کنند اما بانک ها حتی حاضر نیستند نرخ سود خود را 18 درصد در نظر بگیرند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:‌ از دولت خواستیم  که از صندوق توسعه ملی منابعی را به بانک ها بدهد تا نرخ سود را تک رقمی کنند اما انجام نشد، هر مدلی را مطرح می کنیم بانک ها همراهی نمی کنند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما