حرکت معکوس بازار طلا نسبت به دلار / چرا طلا از دلار تبعیت نکرد؟

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار امروز در بازار آزاد وارد کانال جدید شد و به قیمت 50 هزار و 280 تومان رسید. اما علی‌رغم افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نه تنها رشد نکرد که روند کاهشی داشت و طلا به کانال 2 میلیون و 300 هزار تومان برگشت. دلیل این مساله چیست؟

حرکت معکوس بازار طلا نسبت به دلار / چرا طلا از دلار تبعیت نکرد؟

امروز و دیروز، حرکت طلا بر عکس بازار ارز بوده است. روز گذشته علی‌رغم ثبات قیمت دلار   طلا وارد کانال دو میلیون و 400 هزار تومان شد. اما امروز با وجود رشد قیمت دلار، طلا یک کانال عقب نشست و به کانال قبلی برگشت.

برخی از معامله‌گران می‌گویند که طلا روز گذشته رشد قیمت دلار را پیش‌بینی کرده و جلوتر از بازار دلار حرکت کرد و خود را به کانال جدید رساند. اما در روز گذشته قیمت دلار ثابت ماند و این سیگنال را به بازار داد که دلار قصد ورود به محدوده 50 هزار تومان را ندارد و برای همین طلا یک کانال به عقب برگشت.

برخی دیگر هم معتقدند که طلا روز گذشته بدون هماهنگی با بازار ارز حرکت کرده و حالا برای حرکت جدید خود، منتظر این است که دلار مرز مقاومتی پیش رو را بشکند. یعنی مرز 50 هزار و 300 تومان را. معامله‌گران می‌گویند در صورتی که قیمت دلار به بالای 50 هزار و 300 تومان برسد، طلا هم حرکت صعودی خود را آغاز می‌کند. اما اگر دلار نتواند خود را در بالای این رقم تثبیت کند، بازار طلا و سکه قدرت چندانی برای رشد مجدد ندارند.

قیمت طلا امروز 12 تیر 1402 به گرمی دو میلیون و 93 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کمی کاهش را نشان می‌دهد. قیمت سکه امامی هم به 29 میلیون و 280 هزار تومان رسید که معادل قیمت روز گذشته بازار است. سکه بهار آزادی بدون هیچ تغییری با قیمت 25 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه هم هیچ تغییری نداشت و 15 میلیون و 900 هزار تومان بود. ربع سکه با 100 هزار تومان افزایش به 10 میلیون و 900 هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون 400 میلیون تومان شد.

منبع: تجارت نیوز

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما