کابینه جدید؛ کلید خروج بورس از رکود؟

اقتصاد ۱۰۰- در پایان معاملات روز یکشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.02 درصدی، معادل 466 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و سه هزار واحدی قرار گرفت.

 کابینه جدید؛ کلید خروج بورس از رکود؟

بورس تهران این روزها، جو رکودی سنگینی را پشت سر می‌گذارد. در این میان، تالار شیشه‌ای هفته‌ها منتظر مشخص شدن کابینه پیشنهادی دولت پزشکیان بود. حافت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با کاهش 0.04 درصدی (معادل 255 واحد) تا پله 634 هزار و 553 واحدی تنزل یافت.

پیش‌بینی بورس امروز

محدودیت دامنه نوسان، همان‌گونه که انتظار می‌رفت باعث افت چشم‌گیر ارزش معاملات شده است. ارزش معاملات در کریدور هزار و 600 میلیارد تومانی حبس شده و این موضوع نشان می‌دهد بازار در عمل تعطیل است. سایه رکود حاکم بر بازار اجازه تخلیه انرژی عرضه و یا تقاضا را نمی‌دهد. 

با این وجود معرفی کابینه دولت پزشکیان به مجلس و مطرح شدن نام عبدالناصر همتی به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی کشور، ممکن است یادآور خاطره منفی سهامداران از ریزش بورس در زمان سکان‌داری همتی در بانک مرکزی باشد.

با این وجود، معرفی کابینه و خارج شدن از برزخ بلاتکلیفی ممکن است باعث شود حجم عرضه‌ها کمی نسبت به روز یکشنبه کاهش یابد. به هر رو، برای استارت حرکت بازار باید منتظر فرا رسیدن هفته آتی و باز گشتن به دامنه نوسان 6 درصدی بود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما