نگاه کارشناسان به هفته پایانی مرداد / آیا ریتم دلار آینده طلا را می‌سازد؟

اقتصاد ۱۰۰- کارشناسان اقتصادی برای هفته پایانی مرداد چشم به اخبار و تصمیمات سیاسی دوخته‌اند و معتقدند ریتم دلار تعیین‌کننده اصلی قیمت در بازار طلا است.

 نگاه کارشناسان به هفته پایانی مرداد / آیا ریتم دلار آینده طلا را می‌سازد؟

قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. این بازار با کاهش اونس جهانی طلا همراه شد و از رشد محدود دلار تبعیت نکرد. در هفته‌های اخیر روند اخبار سیاسی به بازارهای مالی خط داده و معامله‌گران نیز در انتظار وضوح تصمیمات سیاسی در هفته پیش‌رو هستند.

قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد با بازدهی منفی و افت قیمت ناچیزی بسته شد. معامله‌گران روند رنج بازار طلا را متاثر از انتظاری شدن بازارهای مالی تحت تاثیر اتفاقات خاورمیانه و اقدام تروریستی اسرائیل در تهران می‌دانند. آنها معتقدند فعالان بازارهای مالی نسب به هر گونه مبادله تردید دارند و حاضر به ریسک روی دارایی‌هایشان نیستند.

اونس جهانی طلا ۲۰ دلار گران شد

گفتنی است هفته گذشته اونس جهانی طلا افت ۳۶ دلاری داشت و بازار طلا در داخل نیز از این روند کاهشی تبعیت کرد. در روزهای پایانی هفته و بسته بودن بازارهای داخلی اونس جهانی طلا افزایشی شد. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی روی رقم ۲۴۲۵ دلاری قرار گرفته و نسبت به روز پنجشنبه افزایش ۲۰ دلاری دارد.

اونس جهانی نقره با رقم ۲۷ دلار و ۴۵ سنتی در حال معامله است و کاهش هفت سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۷۰ تومانی عرضه شد و افت ۱۶۰ تومانی داشت.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما