از بازار ارز چه خبر؟ / دلار در شوک تعطیلی بانک‌ها

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار در آغاز فعالیت بازار ارز در اولین روز هفته، تحت تأثیر تغییر ساعات کاری بانک‌ها و ادارات دولتی با کاهش تقاضا روبرو شد. این اسکناس در نیمه کانال هفتم از کریدور پنجم با نوساناتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ تومان معامله شد و بازار عمق چندانی نداشت.

از بازار ارز چه خبر؟ / دلار در شوک تعطیلی بانک‌ها

قیمت دلار در نخستین روز از هفته دوم مرداد با نوسانی محدود، شروع هفته کم‌رمقی را پشت سر گذاشت. در حالی که ساعت کار بانک‌ها به دلیل گرمای هوا تا ۱۰ صبح اعلام شده بود و بازار ارز ساعت ۱۱ بازگشایی شد، همین موضوع معاملات بازار ارز را محدود به معاملات پشت خطی کرد.

از بازار ارز چه خبر؟

یکی از فعالان بازار ارز گفته است برخی صرافی‌ها که باز بوده‌اند هم با اخطار اماکن بسته شدند. به گفته فعالان بازار ارز معاملات روز شنبه در مقدار محدود صورت گرفت و تعطیلی بانک‌ها عملاً هرگونه معامله‌ای را غیرممکن کرد.

در حالی که بازار ارز روز شنبه نیمه‌تعطیل بود، اعلام خبر تعطیلی روز یکشنبه هفتم مرداد در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا در کشور، با هدف حفظ سلامت شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، باعث شد برخی گمانه‌‌زنی‌ها و شایعات در مورد تعطیلی ۱۰ روزه کشور به سبب ناتوانی تولید برق در کشور میان معامله‌گران تقویت شود.

برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این نکته تاکید دارند که ناترازی برق در کشور به جایی رسیده که با قطع برق واحدهای تولیدی نیز مشکل برق در کشور حل نمی‌شود و فقط با تعطیل کردن کشور و پایین آوردن مصرف می‌توان مشکل را حل کرد.

به نظر می‌رسد ماندگاری قیمت دلار در سطح فعلی با تعطیلی پایتخت و فلج کردن اقتصاد کشور آسان‌ترین راه برای دولتی باشد که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.
منبع:تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما