بلایی که FTX بر سر بیت کوین آورد/ امیدوار باشیم یا نه؟

رویدادهای هفته اخیر برای بیت کوین چیز تازه و جدیدی نبوده است. در واقع کاهش 25 درصدی قیمت بیت کوین به نسبت دلار آمریکا و نیز ورشکستگی FTX، هر چند که روی بازارها تاثیر قابل ملاحظه ای خواهد داشت، اما آن را محکوم به فنا و نابودی نمی کند.

بلایی که FTX بر سر بیت کوین آورد/ امیدوار باشیم یا نه؟

به گزارش خبرنگار سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- روز شنبه هم در ادامه تدوام روند نزولی بازار، قیمت بیت کوین به 16852 دلار رسید. این روند نزولی همزمان با سیاست های پولی فدرال رزرو و همچنین از بین رفتن بیش از 70 درصد از ارزش توکن صرافی معروف FTX رخ داد.

اما تحلیل گران معتقدند که مساله FTX که اکنون به رویداد قوی سیاه تشبیه شده، می تواند مانند سایر شکست ها بهبود یافته و ترمیم شود. یکی از تحلیل گران مشهور بازار رمزارزها، روز شنبه در توئیتی اعلام کرد: رویدادهای هفته اخیر برای بیت کوین چیز تازه و جدیدی نبوده است. در واقع کاهش 25 درصدی قیمت بیت کوین به نسبت دلار آمریکا و نیز ورشکستگی FTX، هر چند که روی بازارها تاثیر قابل ملاحظه ای خواهد داشت، اما آن را محکوم به فنا و نابودی نمی کند. در واقع چنین اتفاقی تفاوت زیادی با بحران نقدینگی سابق برای بیت کوین ندارد.

به گفته برخی دیگر از کارشناسان، واقعاً موضوع FTX یک رویداد قوی سیاه بود. اما ما در تاریخ بیت کوین شبیه این موارد را دیده و معتقدیم که بازار مانند گذشته بهبود می یابد. در واقع پیش از این هک صرافی Bitfinex در سال 2016 و نیز بحران همه گیری کرونا در سال 2020، ضرباتی به مراتب هولناک تر به بیت کوین و بازار کریپتو وارد کرده بود.

بر اساس گزارشی که اخیراً کوین تلگراف منتشر کرده است:  زین تاکت، مدیر سابق FTX حتی پیشنهاد کرد که با ایجاد یک توکن، طرح بازیابی نقدینگی Bitfinex را از زمان زیان 70 میلیون دلاری کپی کند.

در واقع در شرایطی که بسیاری از تحلیل گران از بازگشت دوباره بازار صحبت می کنند، مدیر عامل باینانس که در مقطعی قصد خرید FTX را داشت، هشدار داده است که صنعت کریپتو"چند سال به عقب افتاده است.

علت این است که برخی تحلیل گران معتقدند موجودی بیت کوین های صرافی های اصلی اکنون به پایین ترین حد خود از فوریه 2018 رسیده و همین امر سیگنال هایی را به برخی سرمایه گذاران جهت خروج از بازار می دهد. در همین رابطه سیفدین آموس، نویسنده کتاب مشهور «استاندارد بیت کوین» در پیامی توئیتری اعلام کرده است:‌ صرافی های بیت کوین توسط افرادی اداره می شود که امور مالی فیات را آموخته اند. قمار با پول سپرده گذاران برای آنها عادی است؛ زیرا در سیستم فیات، بانک مرکزی هر بار که اشتباه می کند، ارز را برای نجات آنها از بین می برد.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما