اقتصاد 100 گزارش می دهد

اگر دنبال خرید بیت کوین هستید بخوانید / جایگزینی با دلار ؟!

تا قبل از اینکه پروژه رمزارزهای بانک مرکزی به طور کامل راه اندازی شوند خرید بیت کوین و سودآوری از آن را در دستور کار قرار دهید؛ زیرا ممکن است در آینده امکانی برای این کار نداشته باشید.

اگر دنبال خرید بیت کوین هستید بخوانید / جایگزینی با دلار ؟!

فعالان بازار رمزارز که به دنبال اجتناب از خرید ارزهای دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)  هستند، ممکن است یک متحد غافلگیر کننده، یعنی بانک ها را با خود همراه کنند.

لازم به ذکر است ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نوع دیجیتالی ارز فیات بوده که مطابق قوانین دولتی بانک مرکزی یک کشور به عنوان پول خلق شده است. رویکرد برای طراحی ارز دیجیتال ملی بسته به کشور صادر کننده احتمالاً بسیار متفاوت خواهد بود. برخی از اجرا‌ها احتمالاً مبتنی بر بلاک چین یا نوع دیگری از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) خواهد بود، در حالی که برخی نمونه‌ها احتمالاً فقط یک پایگاه داده متمرکز هستند. در موارد مبتنی بر بلاک چین، برای نشان دادن شکل دیجیتالی ارز فیات از توکن استفاده می‌کنند.

اگرچه می توانیم استدلال کنیم که ایده ارز دیجیتال بانک مرکزی از رمز ارزهایی مانند بیت کوین الهام گرفته شده، اما تفاوت آنها کاملا محرز است. این نوع ارزها توسط یک دولت ساخته و ارائه می‌شود.

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از کوین تلگراف، در هیمن رابطه  آرتور هیز، مدیر عامل سابق پلتفرم BitMEX، در آخرین پست خود با عنوان شیطان خالص، اعلام کرد بانک ها ممکن است اثر داستان وحشتناک (CBDC) را محدود کنند. در واقع دارندگان بیت کوین و بانک ها در برابر (CBDC) ایستادگی می کنند. چرا این اتفاق می افتد؟ به این دلیل که با توجه به راه اندازی ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی توسط دولت ها در کشورهای مختلف، طرفداران بازار آزاد رمزارزها به صورت طبیعی از چنین ماجرایی هراس خواهند داشت. چرا که این نوع رمزارزها به طور کامل تحت کنترل دولت هستند.

در میان مخالفان این طرح تنها دارندگان بیت کوین نیستند، بلکه بانک های تجاری نیز در مقابل رمزارزهای ملی مقاومت خواهند کرد. هیز همچنین در ادامه مطلب خود تاکید کرده که با چنین راهکاری دولت ها به راحتی می توانند پول فیزیکی ما را برداشته و آنها را با (CBDC) جایگزین کنند. امری که برای آنها یک مدینه فاضله از نظارت مالی را ایجاد می کنند.

کارشناسان معتقدند، بانک های مرکزی کشورها برای اجرای موفقیت آمیز رمزارز ملی نیاز به شرکای خود یعنی بانک های داخلی و تجاری دارند. در واقع بانک مرکزی در چنین سیستمی گره اصلی و سایر بانک ها گره های دیگر در این شبکه را تشکیل می دهند. بنابراین به گفته مدیرعامل سابق BitMEX، این سیستم به ترتیب بر اساس مدل مستقیم و مدل عمده فروشی کار می کند. حال از آنجا که هر کشوری به مرحله انتخاب رمزارز دیجیتال خود رسیده به طور طبیعی به سمت مدل عمده فروشی می شود. زیرا قرار نیست بانک مرکزی سبب ساز ورشکستگی سایر بانک های داخلی خود شود.

به گفته هیز، برای سیاستمدارانی که بیشتر به قدرت اهمیت می‌دهند تا سود، این فرصتی است که به طور کامل نفوذ بانک‌های تجاری را از بین ببرند. اما قطعاً از لحاظ سیاسی قادر به انجام این کار نیستند. در همین رابطه لازم به ذکر است که موضوع (CBDC) ها حتی فراتر از صنعت کریپتو مورد توجه قرار گرفته است. چرا که نشان دهنده یک تغییر عمده در مقوله پول و همچنین سیاست هستند. به همین دلیل است که ریچارد ورنر، اقتصاددان و استاد دانشگاه دی مونتفورت در گفت و گویی که با کوین تلگراف داشته، تصریح کرده است: چنین اقدامی یک اعلام جنگ با بانک ها خواهد بود. زیرا نهاد اصلی مالی یک کشور عملاً وارد رقابت با سایر بانک ها می شوند و به طور طبیعی آنها قادر به رقابت با بانک مرکزی نخواهند بود.

به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند بیت کوین هنوز به عنوان یک پناهگاه امن برای موافقان اقتصاد بدون نقدینگی شناخته می شود. اما مشکلی که به وجود می آید این است که پس از اجرای طرح رمزارزهای بانک مرکزی، خرید بیت کوین به طور فزاینده ای مشکل یا حتی غیر ممکن خواهد شد. در واقع این پنجره برای همیشه به روی خریداران باز نیست. وقتی که کنترل سرمایه در کار باشد و به تراکنش های خاص مجوز داده نشود، قابلیت خرید بیت کوین به سرعت از بین می رود.

بنابراین با توجه به تحولاتی که در راه است، بهترین روز خرید بیت کوین اصطلاحاً دیروز بوده؛ یعنی تا قبل از اینکه پروژه رمزارزهای بانک مرکزی به طور کامل راه اندازی شوند خرید بیت کوین و سودآوری از آن را در دستور کار قرار دهید؛ زیرا ممکن است در آینده امکانی برای این کار نداشته باشید.

انتهای پیام/

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما