صنایعی صدرنشین بیشترین ورود و خروج پول حقیقی در بورس/ خوش بینی به شکست محدوده مقاومتی جدید

صنایعی صدرنشین بیشترین ورود و خروج پول حقیقی در بورس کدامند؟ نایع نیز فلزات اساسی، بیمه و صندوق بازنشستگی بیشترین ورود و بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند، ضمن اینکه باید گفت؛ اگر روند ورود پول در هفته پیش رو به روال روزهای اخیر ادامه پیدا کند، می توان به شکست محدوده مقاومتی 1450 خوش بین بود.

صنایعی صدرنشین بیشترین ورود و خروج پول حقیقی در بورس/ خوش بینی به شکست محدوده مقاومتی جدید

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: باتوجه به مقاومت‌های شکسته شده در حرکت نزولی هفته های قبل، انتظار برگشت شاخص کل در فاصله زمانی اندک، کمی دور از ذهن به نظر می رسید که این موضوع با حمایت حقوقی‌ها و بازارگردان ها شکل گرفت و شاخص کل بیش از 40 هزار واحد مثبت شد.

هابیل خاوری – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد100 گفت: در بازار هفته گذشته ارزش معاملات خرد نشان دهنده رشد چشم گیر در مقایسه با مقدار این مولفه در تایم مشابه هفته پیش است؛ همچنین پس از مدت ها شاهد ورود پول حقیقی بودیم در پایان هفته قبل که به روند معاملات در جهت مثبت کمک شایانی داشت.

وی افزود: در میان صنایع نیز فلزات اساسی، بیمه و صندوق بازنشستگی بیشترین ورود و بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند که می توان مثبت بودن گروه فلزات اساسی را تحت تاثیر بازارهای جهانی قرار داد.

خاوری بیان کرد: اگر روند ورود پول در هفته پیش رو به همین منوال ادامه پیدا کند، می توان به شکست محدوده مقاومتی  1450 خوش بین بود.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: با نگاهی خیلی ساده به شاخص کل متوجه واگرایی مثبت بین شاخص کل و اسیلاتورها خواهیم شد؛ بنابراین باتوجه به مقاومت‌های شکسته شده در حرکت نزولی هفته های قبل، انتظار برگشت شاخص کل در فاصله زمانی اندک، کمی دور از ذهن به نظر می رسید که این موضوع با حمایت حقوقی‌ها و بازارگردان ها شکل گرفت و شاخص کل بیش از 40 هزار واحد مثبت شد.

به گفته وی؛ آنچه در معاملات 14 آبان مشهود بود، معاملات هیجانی در تقریبا بیشتر نمادهای بازار بود که به نظر می رسد در طول همین هفته، از شدت این هیجانات کاسته شده و حتی با عقب نشینی خریداران، بازار به سمت تعادل حرکت کند، اما اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به روند کنونی بازار در بازه دو ماهه داشته باشیم تا زمانی که عدد شاخص کل در سطوح بالاتر از 1450 تثبیت نشود، نمی توانیم اتمام روند نزولی در شاخص کل را از سقف 2100 واحد متصور شویم.

خاوری خاطر نشان کرد: هفته گذشته شاخص روند مثبتی را پشت سرگذاشت و اولین نشانه های تغییر روند مشاهده شد؛ همچنین نشانه های دیگر برای اتمام روند نزولی در بازارسرمایه را می توان کاهش چشم گیر نرخ بهره بانکی و همچنین افزایش ارزش معاملات و توقف خروج پول حقیقی از بازار باشد که می تواند کمی در سطوح بالاتر قیمتی رخ دهد.

این کارشناس بازارسرمایه بیان داشت: از منظر تکنیکالی همچنان سناریوی دیامتریک بهترین سناریو برای شاخص کل است و در صورت تدوام صعود شاخص در هفته پیش‌رو که محتمل است، می توان سطح 1320-1350 را برای شاخص کل و سطح 380-400 را برای شاخص هم وزن مهم‌ترین محدوده مقاومتی دانست.

وی افزود: قطعا در هفته های پیش‌رو نمودار خود سهام شرکت ها مهم تر از شاخص کل است؛ چراکه ممکن است نسبت به شاخص کمی تقدم یا تاخر زمانی داشته باشند، اما از ارتباط بازارهای جهانی با بازار داخلی نباید غافل شویم؛ چون افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و در کنار آن بانک مرکزی بریتانیا و از طرفی کاهش ذخایر فلزات در بورس‌کالای لندن باعث افزایش قیمت کامودیتی‌ها به خصوص فلزات اساسی شده که به احتمال فراوان این روند افزایشی تا رسیدن ذخایر استراتژیک به سطح قابل قبول ادامه خواهد داشت و در آخر مواردی را که به نظرم فعالان بازار باید به صورت روزانه بررسی کنند تا دورنمای واضح تری از بازار به دست بیاورند، حجم و ارزش معاملات با مثبت بودن سهم ها و بعضا صفوف خرید و یا فروش است؛ همچنین تفاوت قیمت پایانی با آخرین معامله باید همخوانی داشته باشد

این فعال بازارسرمایه اظهار کرد: ورود و خروج پول نیز با مثبت بودن بازار همخوانی داشته باشد، همچنین خرید و فروش های حقیقی و حقوقی ها به روزانه چک شود و به نسبت روزهای قبل و هفته های قبل مقایسه شود؛ از همه مهم تر نحوه خرید ها و فروختن ها در صفوف خرید و صفوف فروش خود تعیین‌کننده مسیر است.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما