ورود پول حقیقی به بورس بعد از مدت‌ها/ پیش بینی رشد برای بازار سرمایه

ورود پول حقیقی به بورس را بعد از مدت‌ها امروز شاهد بودیم و شاخص کل حدود 3.5 درصد رشد کرد.

ورود پول حقیقی به بورس بعد از مدت‌ها/ پیش بینی رشد برای بازار سرمایه

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: محسن صادقی - معاون توسعه بازار کارگزاری تدبیرگران فردا در گفت با اقتصاد 100 گفت: بعد از ریزش بیش از پنج درصدی شاخص کل در هفته اول آبان‌ماه که در اثر افزایش نرخ بهره و سود سپرده‌های بانکی، بیش‌واکنشی به رخدادهای سیاسی، ناآرامی‌های موجود در برخی شهرها و مسائل بین‌المللی رخ داد، بسته حمایتی بازار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم و اعلام شد و متعاقب آن در هفته دوم آبان‌ماه شاهد رشد 3.4 درصدی شاخص کل بودیم. 

وی افزود: در این هفته بیش از 1900 میلیارد تومان تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی رخ داد و با منابع جدید تجهیز شده توسط صندوق تثبیت بازار، سفارش‌های حمایتی در نمادهای بزرگ و بنیادی بازار اعمال شد.

صادقی بیان کرد: در اولین روز هفته جاری، جهش قیمت کالاهای اساسی در روز جمعه مزید بر علت شد و خوش بینی قابل‌توجهی را به فضای بازار تزریق کرد و بیشتر سهام، به ویژه نمادهای متاثر از قیمت‌های جهانی در محدوده مثبت و صف خرید معامله شدند.  همچنین در روز جاری بعد از مدتها با ورود پول حقیقی مواجه شدیم و شاخص کل حدود 3.5 درصد رشد کرد. 

معاون توسعه بازار کارگزاری تدبیرگران فردا تصریح کرد: در ماه‌های گذشته به دلیل اعمال سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا و دیگر کشورها، کالاهای اساسی چشم‌انداز مناسبی نداشتند، ولی افت شاخص دلار همچنین زمزمه‌های تغییر احتمالی سیاست‌های چین موجب شد فضای بهتری در بازارهای جهانی شکل گیرد. 

این فعال بازارسرمایه عنوان کرد: رشد قیمت دلار در بازار آزاد تا محدوده 35 هزار تومان نیز از دیگر عواملی است که به مثبت شدن بازار کمک کرد. همچنین سرمایه‌گذاران معمولاً نسبت به رشد دلار آزاد عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهند و امیدوار هستند که رشد دلار آزاد با تاخیر در نرخ دلار نیما نیز منعکس شود.

به گفته وی؛ علاوه بر این موارد، کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی، کاهش التهابات سیاسی و اجتماعی در سطح جامعه و ارسال پیام‌های مثبت و معنی‌دار در مورد همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و مذاکرات برجام نیز به مثبت شدن روند بازار کمک کرد. 

این کارشناس ارشد بازارسرمایه پیش بینی کرد: انتظار می‌رود در صورت تداوم حمایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، واریز منابع حمایتی وعده داده شده توسط صندوق توسعه ملی، جلوگیری از عرضه نامتعارف سهام توسط برخی سرمایه‌گذاران بزرگ، ادامه رشد نرخ دلار بازار آزاد و افزایش نرخ نیما، تداوم رشد کالاهای اساسی در بازارهای جهانی در روز دوشنبه، ثبات و کاهش نرخ‌های بهره اوراق بدهی همچنین انتشار خبرهای بهتر از مذاکرات برجام، رشد بازار در روزهای آتی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما