پیراهن سرخ بورس تهران در میان همسایگان دست به دست می شود

پیراهن قرمز برای بورس کشورهای خلیج فارس را در شرایطی شاهد هستیم که به نظر می رسد بازارهای سهام کشورهای عربی، به شدت تحت تاثیر قیمت های نفتی قرار دارند.

پیراهن سرخ بورس تهران در میان همسایگان دست به دست می شود

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- حسن صادقی: بازارهای سهام کشورهای خلیج فارس در اوایل معاملات روز چهارشنبه، در بحبوحه افزایش قیمت نفت و پیش از تصمیم سیاستی فدرال رزرو، با شاخص عربستان سعودی، با افزایش زیانی روبه رو شدند که نشات گرفته از کاهش درآمدها بود. شاخص معیار عربستان سعودی (TASI) با افت 6.4 درصدی و  شرکت معدنی سعودی (معادن)  یک درصد کاهش یافتند.

هر چند به نظر می رسد که قیمت نفت تحت تاثیر کاهش محدودیت های کووید در چین، جان دوباره ای گرفته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با کاهش محدودیت های کووید 19 در چین، نرخ مصرف جهانی نفت دوباره افزایش می یابد و بنابر محدودیت هایی هم که در تولید وجود دارد، احتمالا قیمت نفت به ارقام ماه جولای بازگردد. 

در دوره گذشته، شرکت معادن پس از گزارش سود خالص سه ماهه سوم 2.10 میلیارد ریال (558.88 میلیون دلار) که حدود 48 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت، با 9.9 درصد کاهش، بزرگترین سقوط روزانه خود از دسامبر 2014 را تجربه کرد. با این حال، سود سالانه این شرکت 65.3 درصد افزایش یافته است. در بخش های دیگر نیز زین عربستان (7030.SE) با زیان دوره ای خود، حدود 6 درصد کاهش یافت.

بندر الخرایف وزیر معادن عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که پادشاهی قصد دارد به طور جداگانه بیش از 12 مجوز اکتشاف معدن را به سرمایه گذاران بین المللی اعطا کند چراکه به نظر می رسد بخش معدن یکی از گرینه هایی است که عربستان در راستای کاهش وابستگی خود به منابع هیدروکربنی، پیگیری می کند. 

با این حال در ابوظبی، شاخص (.FTFADGI) 0.2 درصد کاهش یافت و با افت 2 درصدی در گروه مخابرات امارات (EAND.AD) که با کاهش درآمد سه ماهه همراه بود، این روند نزولی تشدید شد. این شرکت مخابراتی پیشتر اعلام کرد که درآمد سه ماهه سوم متاثر از نوسانات قابل توجهی در نرخ ارز مصر، روپیه پاکستان و درهم مراکش بوده که این ارزها نیز در نتیجه تلاطم های کلان اقتصاد جهانی رقم خورده است.

شاخص سهام اصلی دبی (.DFMGI) 0.3 درصد افزایش یافت که با افزایش 1.2 درصدی به Emaar Properties توسعه دهنده تراشه آبی (EMAR.DU) کمک کرد. 

با این حال به نظر می رسد بورس های سهام کشورهای عربی، به شدت تحت تاثیر قیمت های نفتی قرار دارند. هر چند حوزه کالا و خدمات شرکت هایی که در این بازارها فعال هستند، متنوع تر از گذشته شده است اما هنوز بیشترین وزن اثرگذاری در این بازارها را شرکت های نفتی دارند. 

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما