بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد!

بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد! کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم ادامه دهد، حتی اگر احتمال رکود اقتصادی در منطقه یورو افزایش یابد.

بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد!

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد 100- اصرار رئیس بانک مرکزی اروپا بر افزایش تورم در حالی است که مطابق با آمارهای منتشر شده از تورم کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه، نرخ تورم در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست، بیشتر افزایش داشته است.

 از سوی دیگر علاوه قیمت نفت و گاز که فشار زیادی بر تورم انرژی داشته، اختلال در صادرات غلات و نهاده های دامی، نگرانی ها از افزایش لجام گسیخته مواد غذایی را افزایش داده است. به نظر می رسد در آینده نزدیک، علاوه بر تورم انرژی، تورم مواد غذایی نیز اهرم فشاری برای رشد قیمت ها باشد. 

با این حال لاگارد با اشاره به اینکه «وظیفه ما ثبات قیمت ها است و باید این هدف را با استفاده از همه ابزارهای موجود انجام دهیم.» ادامه داد:« ما مصمم هستیم هر کاری را که لازم است برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی، انجام دهیم.»

بانک مرکزی اروپا در سه جلسه گذشته، مجموعا 200 واحد مبنا، نرخ بهره را افزایش داده است و بازارها در حال قیمت گذاری در یک روند صعودی هستند به طوریکه نرخ سپرده 1.5 درصدی در سال 2023 به 3 درصد نزدیک می شود. این در حالی است که بسیاری از اقتصاددانان برجسته اروپایی، بانک مرکزی اروپا را به دلیل تعلل در افزایش نرخ بهره، سرزنش می کنند. حتی برخی دیگر از اقتصاددانان نیز بر این باورند که اهرم نرخ بهره برای کنترل تورم، دیگر کارایی لازم را ندارد. از سوی دیگر، تشدید نرخ بهره ممکن است بحران های مالی را برای کشورهای در معرض خطری مانند یونان و اسپانیا تشدید کند. با این حال رئیس لانک مرکزی اروپا هنوز چشم انداز دقیقی از کنترل تورم در آینده ندارد و بدون مشخص کردن اینکه افزایش نرخ ممکن است به کجا ختم شود، اعلام کرد: «مقصد مشخص است و ما هنوز آنجا نیستیم. ما در آینده افزایش نرخ بیشتری خواهیم داشت.»

تورم در ماه اکتبر به 10.7 درصد افزایش یافت و انتظار می‌رود تا سال 2024 تورم هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا، همچنان دست نیافتنی باقی بماند و این خطر را افزایش می‌دهد که کسب‌وکارها و خانوارها با از دست دادن اعتماد خود به بانک مرکزی اروپا، شروع به تعدیل رفتار مصرفی خود کنند که این موضوع بر عمق رکود فعلی بیشتر می افزاید. با این حال لاگارد بر این باور است که «هرچه مدت زمان طولانی‌تری تورم در چنین سطوح بالایی باقی بماند، خطر گسترش آن در کل اقتصاد بیشتر می‌شود.»

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما