افت شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان در ژاپن/ الاکلنگ تولیدکننده و مصرف کننده

اعتماد مصرف‌کننده ژاپنی در ماه اکتبر نزولی شد و کمتر از حد انتظار است.

افت شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان در ژاپن/ الاکلنگ تولیدکننده و مصرف کننده

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد 100- دفتر کابینه ژاپن اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ژاپن از ۳۰.۸ در سپتامبر به ۲۹.۹ در ماه اکتبر کاهش یافته است.

این شاخص کمتر از حد انتظار بوده است. شاخص کل معیشت با ۱.۷ واحد کاهش به ۲۷.۳، شاخص رشد درآمد با ۰.۱ واحد کاهش به ۳۵.۳ و شاخص اشتغال با ۱.۱ واحد کاهش ماهانه به ۳۴.۳ رسید. این در حالی است که تمایل به خرید کالاهای بادوام به ۲۲.۵ رسیده که نسبت به ماه قبل ۰.۷ واحد کاهش ثبت کرده است.

درصد پاسخ‌دهندگانی که انتظار دارند قیمت‌ها در سال آینده افزایش یابد ۹۴.۳ درصد بوده که ۰.۳ درصد نسبت به سپتامبر افزایش یافته است، در حالی که ۱.۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آنها را بدون تغییر و ۲.۳ درصد انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند.

این درحالی بوده که پیش تر هم نظرسنجی کلیدی نشان داد که اعتماد در میان بزرگترین تولیدکنندگان ژاپنی برای سه ماهه دوم به دلیل افزایش هزینه ها و محدودیت های عرضه کاهش یافت، اگرچه بخش خدمات با بازگشایی اقتصادی تقویت شد.

نظرسنجی تانکان بانک مرکزی ژاپن که از نزدیک تحت نظر بود، اعتماد تولیدکنندگان بزرگ را به مثبت 9 نشان داد که کمتر از انتظارات 12 بود و به شدت کمتر از 14 در نظرسنجی مارس.

یک رقم مثبت به این معنی است که تولیدکنندگان بیشتری شرایط کسب و کار را مساعد می بینند تا آنهایی که آنها را نامطلوب می دانند.

این نظرسنجی به حدود 10000 شرکت می رسد و به عنوان گسترده ترین شاخص چگونگی شرکت ژاپنی در نظر گرفته می شود. در حال انجام است.

شرکت ژاپنی با مشکلات متعددی روبرو شده است زیرا جنگ اوکراین قیمت نفت را در میان تورم عمومی افزایش داده است که قیمت مواد خام را افزایش داده است.

بحران جهانی زنجیره تامین و همچنین اقدامات سختگیرانه چین در مقابله با کووید نیز فعالیت های تولیدی را مختل کرده است.

ارزش ین در ماه های اخیر به سرعت کاهش یافته است، به این معنی که محصولات غذایی و انرژی وارداتی علاوه بر افزایش عمومی قیمت، گران تر می شوند.

با این حال، شرکت‌های بزرگ غیرتولیدکننده ژاپن، با برداشته شدن محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر، ترغیب سفرهای داخلی و باز شدن تدریجی مرزهای خود برای گردشگران خارجی، اطمینان بیشتری دارند.

این نظرسنجی اعتماد آنها را با 13 قرائت در مقایسه با 9 مورد نظرسنجی مارس نشان داد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که کسب‌وکارهای بیشتری انتظار دارند قیمت‌های خود را افزایش دهند تا هزینه‌های فزاینده را منعکس کنند و تولیدکنندگان بزرگ شاهد افزایش 2 درصدی قیمت‌های مصرف‌کننده در سال از هم‌اکنون باشند.

استفان آنگریک، اقتصاددان ارشد در Moody’s Analytics، در یادداشتی نوشت که کمبود عرضه قطعات، از جمله نیمه هادی ها، احساسات را در میان تولیدکنندگان بزرگ خودرو و ماشین آلات، محرک های کلیدی اقتصاد کاهش داد.

او نوشت: «احساسات کنونی کمی بهتر از حد انتظار به نظر می رسد، اما چشم انداز هنوز شکننده است.

او گفت: “با در نظر گرفتن همه چیز، احساسات کلی کسب و کار چندان بد به نظر نمی رسد، اما با توجه به پیش بینی ها به کاهش مجدد در ماه های آینده، نگاه محتاطانه ای ضروری است.”

به طور جداگانه، وزارت امور داخلی ژاپن اعلام کرد که نرخ بیکاری ژاپن در ماه می از 2.5 درصد در آوریل به 2.6 درصد افزایش یافته است.

موسسه تحقیقاتی NLI در یادداشتی اعلام کرد که بازار کار ژاپن در ماه های اخیر با افزایش سرعت فعالیت های اقتصادی این کشور رو به بهبود بوده است.

«با پایان (تدابیر سختگیرانه ضد کووید ژاپن)، مصرف فردی، به ویژه ناهار خوری و مسافرت در حال افزایش است. در صورت رفع این محدودیت‌ها، وضعیت اشتغال باید همچنان بهبود یابد.»

انتهای پیام/

منبع : ايسنا
کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما