چشم انداز تیره و تار بازار سهام تا 2 سال آینده

بر اساس آخرین پیش بینی انجمن بانکداران تسهیلات مسکن (MBA) به رغم تلاش های فدرال رزرو برای کاهش تورم، ممکن است تورم تا اواسط سال 2024 کاهش پیدا نکند.

چشم انداز تیره و تار بازار سهام تا 2 سال آینده

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100 - حسن صادقی: روند فزاینده نرخ تورم، همچنان ادامه دار خواهد بود. همین موضوع کافی است تا بانک های مرکزی کشورها را به تشدید نرخ بهره وادار کند که در این میان، وضعیت بازار ایران نیز بی تاثیر از این وضعیت نباشد.

بازار سهام در گرداب رکود

از این رو با افزایش نرخ های بهره، بازارهای سهام نیز در گرداب رکود دست و پا خواهند زد و خبری از سرمایه گذاری نخواهد بود. در همین راستا، بر اساس آخرین پیش بینی انجمن بانکداران تسهیلات مسکن (MBA) به رغم تلاش های فدرال رزرو برای کاهش تورم، ممکن است تورم تا اواسط سال 2024 کاهش پیدا نکند.

مایک فراتانتونی، اقتصاددان ارشد MBA و معاون ارشد رئیس‌جمهور، در جلسه چشم‌انداز بازار روز یکشنبه در کنفرانس سالانه MBA در نشویل گفت: «ما تا سال 2024 به تورم مورد نظر فدرال رزرو نخواهیم رسید.»

بر اساس گزارش های منتشر شده، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که معیاری برای سنجش تورم است، تورم در ماه سپتامبر را 8.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزیابی کرد که اندکی کمتر از افزایش 8.3 درصدی در ماه آگوست بود، اما به طور پیوسته به بالاترین رقم 40 سال اخیر یعنی 9.1 درصد در ژوئن نزدیک شد. 

آخرین نشست فدرال رزرو چه می گوید؟

آخرین نشست فدرال رزرو نشان داد که با توجه به بالا ماندن تورم، بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره برای کاهش سرعت اقتصاد ادامه خواهد داد.

 MBA همچنین پیش بینی کرد که رکود اقتصادی در آغاز سال آینده محتمل است، اما فراتانتونی اعلام کرد که انتظار می رود این رکود نسبتا ملایم باشد و افزود « بسیار مطمئن هستیم که در سال آینده در رکود اقتصادی خواهیم بود.»

گزارش های منفی پشت سر هم از تولید ناخالص داخلی در نیمه اول سال 2022 ، در مورد اینکه آیا ایالات متحده در رکود است یا نه، تردیدهایی را ایجاد کرده است. به طور معمول، اقتصاددانان رکود را رشد منفی تولید ناخالص داخلی در دو فصل متوالی عنوان می کنند اما کاخ سفید گفته است که ممکن است در این مورد چنین نباشد.

فراتانتونی گفت: سال آینده به ویژه برای اقتصاد ایالات متحده و جهان چالش برانگیز خواهد بود. «افزایش شدید نرخ بهره در سال جاری – نتیجه تلاش‌های فدرال رزرو در راستای کاهش نرخ تورم، به کاهش شدید رشد اقتصادی منجر می‌شود که با رکودی که هم‌اکنون در بازار مسکن در حال وقوع است، مطابقت دارد.»

کاهش سرمایه گذاری تجاری و کاهش رشد جهانی

وی ادامه داد: «پیش‌بینی MBA، رکود اقتصادی در نیمه اول سال آینده را حتمی دانست که ناشی از شرایط مالی سخت‌تر، کاهش سرمایه‌گذاری تجاری و کاهش رشد جهانی است.» 

اگرچه فدرال رزرو به افزایش نرخ ها ادامه داده است، فراتانتونی گفت که انتظار دارد نرخ وام مسکن در سال 2023 کاهش یابد. از آنجایی که اقتصاد وارد رکود پیش بینی شده در آغاز سال آینده می شود، ادامه داد که این می تواند کافی باشد تا فدرال رزرو را وادار کند تا نرخ های خود را کاهش دهد.  طبق پیش بینی MBA، نرخ وام مسکن ممکن است تا پایان سال آینده به 5.5٪ کاهش یابد و پس از آن حتی کمتر شود. با این حال، نرخ های وام مسکن ممکن است در آینده نزدیک با ادامه سیاست های پولی فدرال رزرو، بی ثبات باقی بماند.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما