فرآیند آنلاین دریافت گواهینامه حق‌تقدم از ابتدای سال جدید

اقتصاد۱۰۰- روز چهارشنبه در نشست خبری سازمان بورس اوراق بهادار تهران، با موضوع منفعت دستورالعمل جدید سازمان بورس درباره گواهینامه الکترونیکی حق‌تقدم گفته شد.

فرآیند آنلاین دریافت گواهینامه حق‌تقدم از ابتدای سال جدید

به گزارش اقتصاد۱۰۰ و به نقل از دنیای اقتصاد، اجرای چنین تصمیمی باعث خواهد شد تا از بین ۸۰۰شرکت بورسی و فرابورسی به صورت میانگین سالانه ۶۰شرکت افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی داشته باشند؛ با ارسال گواهینامه حق‌تقدم به صورت الکترونیک ۳۲۰میلیارد تومان در هزینه پرسنل و ملزومات ارسال حق‌تقدم برای حدود ۱۲میلیون سهامدار در بورس اوراق بهادار تهران، در شرکت‌ها صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این بالغ بر ۴۸۰میلیارد تومان در هزینه و همچنین زمان سهامدارانی که در فرآیند افزایش سرمایه و واریز پول به حساب شرکت‌ها مشارکت می‌کنند، صرفه‌جویی می‌شود. لازم به ذکر است که شناسه واریز مختص سهامداران است که با بازه تاریخی و کد ملی سهامداران کدگذاری شده است و به صورت انحصاری است.

در ادامه این دستورالعمل آمده است:‌ با عنایت به مفاد جزء‌های یک، ۳ و ۵ بند «چ» ماده ۶۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ا مصوب ۱۳۹۶ و وفق بند ۲ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب ۱۳۸۴ و مصوب مورخ ۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ هیات‌مدیره سازمان، ارسال گواهینامه حق‌تقدم خرید سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه، پذیره‌نویسی و تعهد خرید سهام شرکت و تکمیل اوراق مربوطه برای سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، به طریق الکترونیک و با استفاده از سامانه‌‌‌های ارتباطی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و توسعه وجوه صورت می‌گیرد. روش استفاده از حق‌تقدم برای سهامدارانی که در سامانه جامع سجام اطلاعات مشتریان ثبت‌نام کرده‌اند، مطابق الزامات مندرج در لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت است. علاوه بر این یکی از شرایط دریافت مجوز برای اینکه شرکت‌ها بتوانند افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی انجام دهند، اجرای این قانون است. اگر شرکتی این موارد را رعایت نکند در روز مجمع باید اساسنامه خود را اصلاح کند. در ضمن دوره الزامی شدن استفاده ناشران از این سامانه از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام
منبع : دنیای اقتصاد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما