:
ریشه مخالفت با فروش بورسی خودرو کجاست
اقتصاد۱۰۰_ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معتقدم علت مخالفت عدهای برای عرضه خودرو در بورس کالا منفعت یا رانتی است که در روشهای دیگر برای خود متصور هستند، همچنین ممکن است بیاطلاعی و جهل برخی در خصوص مزایای بورس باعث مخالفت با این اقدام شود.
به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد۱۰۰، «محمد صفایی دلوئی» در گفتوگو با ایرنا، عرضه خودرو در بورس کالا را به نفع تولیدکننده و مصرفکننده دانست و افزود: وقتی تولیدکننده دچار خسارت شود، هیچگاه خودروی خوبی به دست مردم نمیدهد تا از این طریق یک بازار رقابتی درست شکل بگیرد و کیفیت خودرو نیز افزایش یابد، با توجه به چنین مسالهای باید به کمک بورس شرایط برای بازی برد - برد تولیدکننده و مصرفکننده شکل بگیرد.
وی درباره عرضه خودرو در بورس کالا به خبرنگار اقتصادی ایرنا: بهترین روش فروش خودرو، عرضه آن در بورس کالاست؛ چراکه این روش از دستوری بودن قیمتها جلوگیری میکند.
صفایی اظهار داشت: دستوری بودن قیمتها هم تولیدکننده و هم مصرفکننده را متضرر میکند و در این حوزه، تکلیف روش قرعهکشی هم که روشن است؛ قرعهکشی، بلیت بختآزمایی بود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به ضرورت حمایت مساوی از تولیدکننده و مصرفکننده تاکید کرد: تنها راه بهبود وضعیت خودرو در کشور این است که اقدامی صورت گیرد نه تولیدکننده ضرر کند و نه مصرفکننده؛ در این رابطه عرضه خودرو در بورس کالا بهترین مکانیسم برای محقق کردن این هدف است.
صفایی معتقد است که عرضه ۱۰۰ درصدی خودرو در بورس کالا میتواند قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کند.
این نماینده مجلس تأکید کرد: برخی چنین نکتهای را مطرح میکنند که دلالان نباید به معاملات خودرو در بازار سرمایه ورود کنند که نگرانیها در این خصوص به دلیل نبود قیمتهای دستوری در بورس و البته رشد عرضه خودروسازان برطرف میشود.
وی درباره دلایل مخالفتها با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بنده معتقدم علت مخالفت عدهای برای عرضه خودرو در بورس کالا منفعت یا رانتی است که در روشهای دیگر برای خود متصور هستند، همچنین ممکن است جهل بعضیها در خصوص مزایای بورس باعث مخالفت با این بازار شود.
ارسال نظر