مذاکرات با بانک مرکزی برای راه اندازی بانک آفشور در کیش ادامه دارد / نخستین بانک آفشور مناطق آزاد چه خدماتی ارائه می دهد؟

سایروس بانک، به عنوان اولین بانک فراساحلی (آفشور) ثبت شده در مناطق آزاد ایران واقع در جزیره کیش در نمایشگاه کیش اینوکس 2022 حضور داشت.

مذاکرات با بانک مرکزی برای راه اندازی بانک آفشور در کیش ادامه دارد / نخستین بانک آفشور مناطق آزاد چه خدماتی ارائه می دهد؟

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- سعید قلیچ:حضور اولین بانک آفشور ثبت شده در منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه در حالی است که هنوز آیین نامه و دستورالعمل فعالیت بانک های فراساحلی توسط بانک مرکزی به صورت رسمی نهایی و ابلاغ نشده است.

خبر حضور نخستین بانک آفشور ثبت شده در منطقه آزاد کیش را مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح نمایشگاه های فرصت های سرمایه گذاری کشور و بورس، بانک و بیمه اعلام کرد. او در سخنان خود حضور بانک سایروس، به عنوان اولین بانک آفشور ثبت شده در منطقه آزاد کیش را یکی از وجود تمایز اصلی کیش اینوکس 2022 اعلام کرد. البته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در صحبت های خود گفت که هنوز مذاکره با بانک مرکزی برای راه اندازی اولین بانک آفشور در منطقه آزاد کیش ادامه دارد.

از سال های قبل شنیده می شود که جزیره کیش به دلیل مزیت های جغرافیایی، طبیعی، زیرساخت های مختلف و مزیت های قانونی مناطق آزاد، همواره به عنوان هاب فعالیت های پولی و مالی کشور در مناطق آزاد و همچنین استقرار بانک ها و مراکز مالی خارجی در نظر گرفته شده است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاحیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و بورس، بانک و بیمه بیان کرد: انتظار می رود با ایجاد نهادهای پولی و مالی آفشور از جمله بورس بین الملل، بانک آفشور و بیمه آفشور و حمایت از ظرفیت های اکوسیستم خدمات مالی آفشور، منطقه آزاد کیش بتواند در تحقق مأموریت های ملی و حاکمیتی خود در چارچوب سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت موفق باشد.

*ویژگی های نخستین بانک آفشور منطقه آزاد کیش

کارشناسان اقتصادی معتقدند که در تغییرات و تحولات مداوم دنیای فعلی کسب و کارها در نظام اقتصادی درهم تنیده بین المللی، امکان پاسخگویی سریع و قابلیت دسترسی فوری یک بنگاه اقتصادی به بانک، یک مزیت رقابتی مهم برای آن بنگاه است. در همچین شرایطی است که بانک سایروس، با بهره گیری از فرصت ها و نگاه ویژه موجود به توسعه کیفی مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایران و با توجه به پیشرفت ها و تحولات نظام بانکی بین المللی، با کسب مجوز شماره 64124/00 مورخ چهارم خردادماه 1400 از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان اولین بانک برون مرزی (Offshore) در قالب یک بانک خصوصی به عرصه اقتصادی کشور گام نهاده است.

آنطور که هادی نوری، مدیرعامل بانک سایروس گفته است؛ درحال حاضر زیرساخت های لازم در این بانک سایروس و روابط بانکی با بانک های بین المللی برقرار شده است. براساس صحبت های مدیرعامل این بانک آفشور: بانک سایروس با استفاده از تجربیات ارزشمند نیروی انسانی متخصص و متعهد خود، آماده ارائه خدمات به فعالان حوزه تجارت خارجی و امور بانکداری بین الملل است.

*سایروس بانک چه خدماتی را ارائه می دهد؟

بر این اساس اتصال به شبکه سوئیفت، برقراری روابط کارگزاری و اخذ خطوط اعتباری تامین مالی برای فعالان تجارت بین الملل به ویژه در حوزه Humanitarian Goods، تنوع بخشی به خدمات قابل ارائه و توسعه راهکارهای بانکی جهت رفع نیازمندی های فعالان حوزه اقتصادی، با رویکرد کمک به تأمین اقلام ضروری مورد نیاز کشور اعم از غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و غیره، و حمایت از صادرات غیرنفتی و تقویت روابط بانکی با شرکای تجاری مهم و عمده کشور، از اولویت های اصلی بانک سایروس است.

ارائه خدمات نقل و انتقال و مدیریت وجوه ارزی، ارائه خدمات تامین مالی و تامین ارز در حوزه Trade Finance، افتتاح سپرده های ارزی، دریافت و نگهداری عواید و درآمدهای ارزی صادرکنندگان کالا و خدمات، ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه Trade Finance به فعالان حوزه تجارت خارجی و حضور فعالانه در کنار صنایع مرتبط با کالاهای بشردوستانه، اعم از حضور در جلسات با شرکاء تجاری خارجی، ارائه خدمات مشاوره ای به هنگام، به روزآوری دانش عملی و مقررات اجرایی داخلی و بین المللی مورد نیاز تجار بین المللی از مهمترین اهداف این بانک است.

کیش اینوکس 2022 با حضور ۲۵۰ شرکت و سازمان خصوصی و دولتی در ۹۰ غرفه نمایشگاهی از دوشنبه تا جمعه هفته گذشته برگزار شد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری به نمایش توانمندی های خود در موضوعات تخصصی در حوزه های بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی پرداختند.  در این نمایشگاه ۵۰ شرکت دانش بنیان در زمینه های بورس، بانک، بیمه  ۷۰ طرح برای جذب سرمایه شرکت های مختلف ارایه کردند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما