چرا سهام عدالت تعیین تکلیف نمی‌شود؟/ راهکاری برای ثبت‌نام نشده‌ها

مقرر شده تا بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران در قالب سهام عدالت واگذار شود.

چرا سهام عدالت تعیین تکلیف نمی‌شود؟/ راهکاری برای ثبت‌نام نشده‌ها

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مهشید خیزان: چند روز گذشته بود که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از تصویب واگذاری سهام عدالت به جاماندگان توسط هیئت دولت خبر داد. در همین راستا، قرار شد که بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران در قالب سهام عدالت واگذار شود.

به این ترتیب، بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قرار است در قالب سهام عدالت واگذار شود.

 

سهام عدالت، از ابتدا تا به امروز

طبق مصوبه هیئت وزیران، مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال (10 میلیون تومان) با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است. همچنین افراد مشمول این تصویب‌نامه، توسط نهادهای مربوطه شناسایی و معرفی خواهند شد و احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان (در مقطع واگذاری سال ۱۳۸۵) برعهده سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

سازمان خصوصی‌سازی هم مکلف شده تا از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و تسویه وجوه، نسبت به انتقال سهام به کد سهامداری هریک از مشمولان اقدام کند.

درهمین راستا، سهام واگذار شده تا پایان مدت اقساط در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی قرار خواهد گرفت و آزادسازی سهام پس از تسویه کامل اقساط و به صورت مرحله‌ای (طی ۳ سال) انجام خواهد شد. همچنین سهامداران می‌توانند پس از پایان سال پنجم نسبت به تسویه پیش از موعد و آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند.

 

اگر تا به امروز ثبت‌نام نکرده‌اید، بخوانید

اگر تا به امروز برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام نکرده‌اید، نگران نباشید؛ زیرا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده است مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. به این دلیل که سازمان بهزیستی کل کشور لیست این افراد را در اختیار دارد و قرار است این سازمان لیست همه افراد مشمول جدید را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه دهد. بعد از انجام کارهای قانونی و اداری توسط سازمان خصوصی‌سازی، مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت کارهای انجام خواهد شد.

طبق آخرین آمار،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سهام عدالت دریافت خواهند کرد و درخصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

 

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان، به زودی

یکی دیگر از مشکلاتی که در این بحث وجود دارد این است که قرار بود سهام عدالت متوفیان تا پایان شهریورماه تعیین تکلیف شود. اما حالا طبق گفته وزیر اقتصاد، این موضوع به نیمه دوم سال 1401 موکول شده است. ازطرفی قرار بود سود سهام عدالت نیز دومرحله‌ای شود و بخش اول آن تا پایان تابستان به حساب سجام سهامداران بنشیند که این اتفاق هم هنوز رخ نداده است!

با این حال پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مشکلاتی در رابطه با ارائه اطلاعات بین قوه قضاییه وجود دارد که تا حل شدن این موضوعات باید منتظر بمانیم.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما