اختصاصی اقتصاد 100؛

سپهر صادرات با سرمایه مردم چه کرد؟ / کارنامه عجیب و غریب یک مدیر

موضوع تحقیق و تفحص از بانک ها در مجلس آغاز شده است؛ به کمیسیون اقتصادی مجلس توصیه می شود که به تخلفات این بانک و زیرمجموعه های آن فارغ از ارتباطات نسبی یا سببی رسیدگی کنند.

سپهر صادرات با سرمایه مردم چه کرد؟ / کارنامه عجیب و غریب یک مدیر

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ حجت الله صیدی؛ مدیرعامل بانک صادرات شد و در این مدت زیرمجموعه های این بانک که از همه مهم تر گروه مالی سپهر صادرات است؛ ضمن پذیرش در بورس ‌با مدیران با سواد و با دانش کافی مدیریت می شد، ‌اما به صورت ناگهانی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ این مدیر خوشنام برکنار شد و به جای وی سید ضیاء ایمانی به عنوان مدیرعامل این بانک معرفی و منصوب شد؛ اما سوال اینجاست آیا فردی که قبلا بانک سینا را اداره می کرد، می توانست بانک صادرات را مدیریت کند؟ ‌همچنین گردش نقدینگی و تعداد شعب این دو بانک قابل مقایسه هستند؟

سئوال جدی که باید از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی پرسید این است که چرا مدیرانی را در بانک ها منصوب می کنید که تجربه کافی ندارند و از همه مهم تر این که همان مدیران، افراد دیگری را به مدیریت می رسانند که فقط در تیم قبلی خود بوده اند؛ از طرفی هم تجربه کاری و رشته های تحصیلی غیرمرتبط دارند و با دوره های غیررسمی و غیر معتبر خود را راضی می کنند که می توانند بانک ها را مدیریت کنند؛ آیا در دولت انقلابی و ضد فساد، انتصابات مدیریتی فقط با داشتن مدرک تحصیلی از یک دانشگاه خاص رانت نیست و لازم است که مدیران سازمان بورس پاسخ دهند چطور مدیرانی نظیر گروه مالی سپهر صادرات با مدارک غیرمرتبط تایید صلاحیت می شوند؟

اکنون پس از گذشت 6 ماه از انتصابات جدید در بانک صادرات، سهامداران خرد می توانند عملکرد بانک صادرات و گروه مالی سپهر صادرات را در این دوره ارزیابی کنند و به راحتی باتوجه به پرتفوی کنونی وسپهر متوجه بی تجربگی مدیران شوند.

باتوجه به این که موضوع تحقیق و تفحص از بانک ها در مجلس آغاز شده است؛ به کمیسیون اقتصادی مجلس توصیه می شود که به تخلفات این بانک و زیرمجموعه های آن فارغ از ارتباطات نسبی یا سببی رسیدگی کنند؛ همچنین از دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس خواستاریم که مدیران باتجربه و باسواد را جایگزین مدیران صف و ستاد بانک صادرات و زیر مجموعه های آن کنند تا شرایط پرتفوی این بانک و شرکت های زیرمجموعه آن وخیم تر نشده است.

در حدیثی (نقل به مضمون) آمده است که از ابوعبدالله، امام جعفر صادق پرسیدند، دلیل سقوط بنی امیه (با آن همه گستردگی قلمرو) چه بود و ایشان فرمودند افراد در جایگاهی بودند که متعلق به آن سمت نبودند و تخصصی هم نداشتند.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما