10 نکته کلیدی برای پولدار شدن در سال جدید

پیش از شروع، تسلیم نشوید. تعهدات مالی در اغلب موارد شکسته می‌شوند اما در ابتدای سال جدید عزمی ایجاد می‌شود ارزش حفظ کردن تا پایان سال را دارد

10 نکته کلیدی برای پولدار شدن در سال جدید

اقتصاد100: رسیدگی به حساب و کتاب‌های خانه یکی از تصمیم‌ها یا کارهای مهم در سال جدید است. امسال نیز میلیون‌ها نفر با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی عزم کرده‌اند تا شرایط را تغییر دهند.در اینجا به 10 نکته برای پولدار شدن یا افتادن در مسیر پولدار شدن اشاره می‌کنیم.

1- پیش از شروع، تسلیم نشوید. تعهدات مالی در اغلب موارد شکسته می‌شوند اما در ابتدای سال جدید عزمی ایجاد می‌شود ارزش حفظ کردن تا پایان سال را دارد.الیزابت کاستا مدیرعامل «تیم چشم‌انداز رفتاری» که در زمینه امور مالی و کسب و کارها مشاوره می‌دهد، می‌گوید: این پدیده «تاثیر شروع تازه» نام دارد. در برخی لحظات مانند شروع سال تازه یا حتی آغاز شغل جدید یا اثاث‌کشی به خانه تازه انگیزه تغییر بالا می‌رود.او توصیه می‌کند از این فوران انگیزه برای متعهد کردن خود به منظور رسیدن به اهداف معقول و دست‌یافتنی استفاده شود.

2- تصمیم‌هایتان نیاز به انگیزه‌بخشی مداوم نداشته باشدکاستا می‌گوید: نکته مهم این است که تغییری که خواهانش هستید نباید تحت تاثیر تغییرات رفتاری قرار بگیرد یا نیاز به انگیزه‌بخشی مداوم داشته باشد.مثلا اگر تصمیم گرفته‌اید که پول بیشتری پس‌انداز کنید حسابتان را طوری تنظیم کنید که هر ماه مبلغ ثابتی را به حساب پس‌اندازتان منتقل کند. این کار باعث می‌شود که این روند بطور خودکار انجام شود و نیازی به انگیزه مدوام نداشته باشید.

3- برای یک هدف مشخص پس‌انداز کنیدهدف داشتن پس‌انداز کردن را راحت‌تر می‌کند. آلی پولتون رئیس شرکت مشاوره‌ای «مانی کوچ» می‌گوید: اهداف مشخص و زمان معینی برای خودتان تعیین کنید. مثلا تصمیم بگیرید که در پایان سال 1200 پوند پس‌انداز کنید.کاستا هم پیشنهاد می‌کنید که اهدافتان را نوشته و در جایی نصب کنید که همواره مقابل چشمتان باشد تا انگیزه شما تجدید شود.

4- عملی شدن تصمیم‌های مثبت آسان‌تر استبه گفته کاستا، اجرای تصمیم‌های مثبت آسان‌تر از تصمیم‌های منفی است. مثلا، «من ناهارم را از خانه به سر کار می‌برم» بهتر از «دیگر لباس جدید نمی‌خرم» نتیجه می‌دهد. یا مثلا، «این هفته 10 پوند کنار می‌گذارم» موثرتر از آن است که بگوییم «این هفته پول خرج نمی‌کنم.»

5- اهدافتان واقعبینانه باشدتصمیم‌هایی بگیرید که امکان اجرا شدن داشته باشند. اگر اهداف واقعبینانه نباشند احتمال دست کشیدن از آن زیاد است.«مایک بارو» کوچ مالی در موسسه «کارلو» می‌گوید: تعیین اهداف غیرواقعبینانه یا بسیار محدودکننده می‌تواند تاثیر منفی برای رفاه فرد داشته باشد و او را از مسیر پیشرفت خارج کند.

 

6- عادت‌های جدید را به هویت خود تبدیل کنیداگر فرد ولخرجی هستید به خودتان بگویید که فردی اهل پس‌انداز هستید، نه اهل خرج کردن. آلی پولتون می‌گوید: وقتی خودتان را بعنوان فردی اهل پس‌انداز کردن معرفی می‌کنید احتمال زیادی دارد که به عادت پس‌انداز کردن پایبند بمانید. گاهی از خودتان بپرسید: یک فرد اهل پس‌انداز کردن چه کاری می‌کند؟ این پرسش و جوابی که به خودتان می‌دهید بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

7- پول خرج کردن را برای خودتان سخت‌تر کنیددر خودتان نسبت به ولخرجی کردن حساسیت ایجاد کنید. مشخصات حسابتان را روی سایت‌های خرده‌فروشی ذخیره نکنید.از حساب کاربری خود در سایت‌های خرید هم خارج شوید تا با پیشنهادهای ویژه‌ای که درباره لوازم غیرضروری می‌دهند وسوسه نشوید.

8- هرازگاهی حوزه‌های خرج و مخارج خود را بررسی کنیدرصد سختگیرانه خرج و مخارج راه خوبی برای این است بدانید پولتان به کجا می‌رود. بارو پیشنهاد می‌دهد که هرازگاهی بعضی از حوزه‌های پرخرج خود را بررسی کنید.او می‌گوید: مثلا، ببینید در سه ماه آینده در سوپرمارکت و حوزه خورد و خوراک چگونه خرج می‌کنید. سپس بررسی کنید که در این مدت چقدر پس‌انداز کرده‌اید.

9- از هر چیزی که می‌توانید کمک بگیردبهبود وضعیت مالی ممکن است کار سختی باشد. بنابراین، از هر چیزی که می‌توانید کمک بگیرید. مثلا، پولتان را در حساب‌هایی بگذارید که سود می‌دهد. از معافیت‌های مالیاتی یا مزایای شغلی در سر کار استفاده کنید.

10- به خودتان سخت نگیریداگر نتوانستید تصمیم خود برای پس‌انداز کردن را ادامه بدهید خودتان را سرزنش نکنید. این اتفاق ممکن است برای همه رخ دهد.پولتون می‌گوید: عادت‌تان را از همان جایی که کنار گذاشتید، دوباره شروع کنید. ما گاهی باعث می‌شویم که کمال‌گرایی به دشمن کارهای خوب یا منافعمان تبدیل شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما