خبرخوب برای سرمایه‌گذاران بورس/ ادامه ترند صعودی بازار سرمایه تا پایان سال

یکی از کارشناسان بازار سرمایه معتقد است: اگر ریسک‌های موجود در بازار بورس حل شود و ازطرفی اتفاق خاصی در کشور رخ ندهد، روند صعودی بازار تا پایان سال حفظ خواهد شد.

خبرخوب برای سرمایه‌گذاران بورس/ ادامه ترند صعودی بازار سرمایه تا پایان سال

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی خود از وضعیت بورس و شاخص کل در سه ماهه پایانی سال 1401 به اقتصاد 100 گفت: مدت طولانی است که نرخ دلار روند صعودی خود را حفظ کرده و بازار سرمایه نیز به‌تبع آن، شاهد یک روند صعودی تقریبا پایداری است. تا زمانی که نرخ دلار افزایشی باشد، قطعا شرکت‌های صادرات‌محور با افزایش تقاضا همراه خواهند بود. اما اگر این روند به هر دلیل قطع شود، احتمال ریزش ارزش سهام در این شرکت‌ها وجود خواهد داشت.

حق‌شناس اضافه کرد: ازطرفی اما وضعیت اجتماعی کشور مدت طولانی است که به هم ریخته و اگر در سه ماهه پایانی سال، اتفاق خاصی در این خصوص رخ ندهد، احتمال افزایش قیمت سهام همچنان وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص دیگر ریسک‌های موجود در بازار گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌های این روزها، وضعیت بودجه 1402 است؛ مثلا اینکه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها روی چه قیمتی بسته شود، برای بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این موضوع که در سال آینده، دست دولت چقدر در جیب شرکت‌ها قرار بگیرد، از موضوعاتی است که باید منتظر ماند تا لایحه بودجه ارائه شود و بعد از آن تحلیل‌های دقیق‌تری ارائه کرد.

به گفته حق‌شناس، گپ بالای نرخ دلار نیمایی و آزاد درحال حاضر بسیار زیاد است. این موضوع باید حل شود و اگر این گپ موجود بتواند کاهش پیدا کند، احتمالا روند صعودی فعلی بازار ادامه‌دار خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع شرایط کلی بازار فعلا مساعد است و احتمال می‌رود اگر اتفاق خاصی در کشور رخ ندهد، تا پایان سال روند فعلی و رو به رشد بازار بورس ادامه‌دار شود.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما