تلاش دولت‌ها برای ایمن‌تر کردن فضای ارز‌های دیجیتال

یک فعال اقتصادی با اشاره به اینکه تلاش دولت‌ها برای ایمن‌تر کردن فضای ارز‌های دیجیتال گفت: جای امیدواری است که قانون‌گذاران و دولت‌مردان در سرتاسر جهان در تلاشند تا برای ایمن‌تر کردن فضای ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاران، قوانین و دستورالعمل‌های جدیدتری را ایجاد کنند.

تلاش دولت‌ها برای ایمن‌تر کردن فضای ارز‌های دیجیتال

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100-سید مهداد خاتمی اظهار کرد: ارز‌های دیجیتال با عملکرد عجیب و غریبی که در ۲ سال اخیر از خود به نمایش گذاشته‌اند، موفق شدند جایگاه خود را در سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، آمازون، گوگل، اپل، مایکرو استراتژی، تسلا و… پیدا کنند. اما سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال به همین آسانی هم نیست و با توجه به پسا کرونا و جمع آوری نقدینگی‌هایی که دولت‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی آن را شروع کردند، برای موفقیت و شناخت دنیای ارز دیجیتال نیاز به جمع آوری اطلاعات و آهسته و پیوسته قدم برداشتن است.

‎وی بیان کرد: نقطه جالب توجه این است که با وجود تمام این روز‌های سختی که بازار ارز‌های دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۲ تجربه کرد، علاقه مردم به رمزارز‌ها همچنان کم نشده و این موضوع نه تنها بین سرمایه‌گذاران، بلکه در فرهنگ عامه نیز موضوعی داغ به شمار می‌آید، از سرمایه‌گذاران قدیمی مانند ایلان ماسک گرفته تا آن فرزند دبیرستانی شما در این برهه قابل مثال هستند.

‎وی افزود:، اما نباید نادیده گرفت که پیش بینی اینکه بازار در بلندمدت به کجا می‌رود، کاری دشوار است؛ در ماه‌های آینده، کارشناسان مواردی مثل مقررات و پذیرش نهادی پرداخت‌های رمزنگاری را در نظر می‌گیرند تا درک بهتری از بازار داشته باشند. بدیهی است که پیش‌بینی دقیق تمام رفتار‌های بازار، امری غیرممکن است چند فاکتور را باید برسی کنیم تا به جواب منطقی برسیم برای مثال می‌توان به مقررات ارز‌های دیجیتال که متشکل از قانون گذارهاست اشاره کرد.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: جای امیدواری است که قانون‌گذاران آمریکایی و دولت‌مردان در سرتاسر جهان در تلاشند تا برای ایمن‌تر کردن فضای ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاران، قوانین و دستورالعمل‌های جدیدتری را ایجاد کنند و از این طریق، دست مجرمان سایبری را از این بازار کوتاه کنند. در نتیجه به نظر می‌رسد که باید تا پایان سال ۲۰۲۲، منتظر گفتگو‌های مداوم در مورد مقررات ارز‌های دیجیتال باشیم.

سید مهداد خاتمی گفت: مقامات ایالات متحده به ویژه پس از سقوط اخیر ترا (لونا) Terra Luna علاقه خاصی به وضع مقررات برای استیبل‌کوین‌ها نشان داده‌اند. در ماه مه امسال، بازار کریپتو سقوط آزاد عجیبی را تجربه کرد که منجر به سقوط ارزش استیبل کوین TerraUSD (UST) شد. این اتفاق، در نهایت باعث سقوط رمزارز لونا Luna نیز شد. در نتیجه تمام این اتفاقات، بسیاری از سرمایه‌گذاران این پروژه در عرض فقط چند روز، شاهد از بین رفتن دارایی خود بودند.

وی افزود: با اینکه پس از سقوط ترا، به فاصله چند هفته بازار ارز‌های دیجیتال دوباره سقوط کرد و چندین شرکت رمزارزی مجبور به اخراج و تعدیل نیرو‌های خود شدند یا حتی برخی پلتفرم‌ها به دلیل شرایط بد بازار، مجبور شدند برداشت رمزارز را متوقف کنند تا هزینه‌ها کمی کاهش یابد، اما بد نیست بدانید که در همین اوضاع سخت، شرکت‌هایی مانند Three Arrows Capital و Celsius هم اعلام ورشکستگی کرده‌اند، اما هنوز هم نباید از دنیای ارز‌های دیجیتال به طور کامل قطع امید کرد.

‎خاتمی اظهار داشت: در نتیجه تمام این اتفاقات و اثر دومینویی رویداد‌ها بر این بازار جذاب و هیجان انگیز، قانون‌گذاران فدرال تلاش خود را برای تحت فشار گذاشتن بازار ارز‌های دیجیتال بیشتر کردند عزمی راسخ برای تنظیم قوانین جدید دارند. با تمام این تفاسیر باید نگاهی گذرا هم به وضعیت قانونی رمزارز‌ها در کشور‌های مختلف داشته باشیم که خود تاثیر مستقیم در منطق بازار و رفتار سرمایه گزاران دارد، باید توجه کرد که وضعیت حقوقی رمزارز‌ها به طور قابل توجهی از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. وضعیت قانون‌گذاری بیت کوین در بسیاری از کشور‌ها تعریف نشده یا در حال تغییر است. استفاده از رمزارز‌ها در اکثر کشور‌ها به خودی خود غیرقانونی نیست؛ اما وضعیت و قابلیت استفاده از آن‌ها به عنوان ابزار پرداخت (یا کالا) با پیامد‌های نظارتی متفاوتی همراه است.

‎این فعال اقتصادی عنوان کرد: با در نظر گرفتن تمام نوسانات بازاری ارز‌های دیجیتال و در حالی که همچنان خرید و پرداخت از طریق ارز‌های دیجیتال برای اکثر مردم منطقی به نظر نمی‌رسد، خرده‌فروشان بیشتری می‌توانند با پذیرش پرداخت ارز دیجیتال، این چشم‌انداز را تغییر دهند. به احتمال زیاد هنوز راه درازی در پیش داریم تا زمانی که خرید کالا یا خدمات با استفاده از ارز‌های دیجیتال یک تصمیم مالی هوشمندانه محسوب شود. اما پذیرش گسترده‌تر رمزارز‌ها توسط موسسات و نهاد‌های بیشتر، می‌تواند کاربرد ارز‌های دیجیتال را برای هر فرد توسعه دهد که همین موضوع روی قیمت این دارایی‌های دیجیتال تاثیری مستقیم خواهد داشت.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما