بیت کوین به 16 هزار دلار کاهش یافت/ قتل‌عام بازار توسط ژاپنی‌ها

ژاپنی‌ها در راستای سیاست کاهش تورم خود نرخ بهره را فوق‌العاده پایین در نظر گرفته و سقف بازدهی اوراق قرضه را نیز برداشتند. این عمل باعث شد تا فوراً ارزش ین در برابر دلار افزایش یابد، اما بازار سهام ژاپن به شدت سقوط کند

بیت کوین به 16 هزار دلار کاهش یافت/ قتل‌عام بازار توسط ژاپنی‌ها

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100-  قیمت بیت‌‌کوین در تاریخ 20 دسامبر یعنی روز سه‌شنبه در حالی به 16840 دلار رسید که بانک‌مرکزی ژاپن جرقه هرج و مرج در بازارهای مالی جهانی را زد.

مطابق داده‌های منتشر شده از سوی سایت کوین‌تلگراف و TradingView، بیت‌کوین پس از کاهش بیش از 3 درصدی در روز دوشنبه همچنان در کانال 17 هزار دلار بود. در واقع بیت‌کوین به عنوان رمز ارز اصلی در حالی از کاهش ناگهانی ارزش دلار سود برد که به ناگهان شاهد تغییر سیاست غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن بودیم. یعنی ژاپنی‌ها در راستای سیاست کاهش تورم خود نرخ بهره را فوق‌العاده پایین در نظر گرفته و سقف بازدهی اوراق قرضه را نیز برداشتند.

این عمل باعث شد تا فوراً ارزش ین در برابر دلار افزایش یابد، اما بازار سهام ژاپن به شدت سقوط کند. در همین راستا تحلیل‌گران معتقدند ژاپن در حال پیروی از آمریکا برای مهار تورم است. حتی برخی دیگر نیز  اعلام کرده‌اند چنین وضعیتی یادآور آخرین روزهای صرافی منحل شده FTX است که با سقوط آن کل بازار کریپتوکارنسی‌ها با بحران مواجه شد.

اکنون وضعیت به گونه‌ای است که شاخص دلار آمریکا (DXY) تلاش خود برای بهبود پایدار در بازه‌های زمانی روزانه را کنار گذاشته و به پایین‌ترین سطح زیر 104 در روز عقب‌نشینی کرده است. به همین دلیل بانک‌های مرکزی بزرگ نیز اکنون در حال عقب‌نشینی همراه با فدرال رزرو هستند. از جمله بانک مرکزی ژاپن که عقب‌نشینی ملموس و بی‌سابقه‌ای داشته است. بنابراین رقابت برای مهار تورم در خارج از ایالات متحده در حالی ادامه دارد که به نظر می رسد آمریکا قبلاً چنین برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما