تدبیر جدید چینی‌ها برای بازگشت قله رشد اقتصادی

تدبیر جدید چینی‌ها برای بازگشت قله رشد اقتصادی از این قرار است که به نظر می رسد؛ رئیس جمهور شی جین پینگ اکنون در حال فراهم کردن شرایط بازگشت به وضعیت عادی است.

تدبیر جدید چینی‌ها برای بازگشت قله رشد اقتصادی

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- رهبران ارشد چین گفتند که بر تقویت اقتصاد در سال آینده تمرکز خواهند کرد، به سیاست‌های تجاری دوستانه، حمایت بیشتر از بازار املاک و در عین حال احتمالاً کاهش محرک‌های مالی تمرکز خواهند کرد.

این در حالی بوده که پس از سه سال محدودیت های سختگیرانه کووید 19، سرکوب ریسک مالی در بازار املاک و هدف قرار دادن رشد بیش از حد شرکت های پلتفرم اینترنتی، به نظر می رسد رئیس جمهور شی جین پینگ اکنون در حال فراهم کردن شرایط بازگشت به وضعیت عادی است.

در یک کنفرانس دو روزه مرکزی کار اقتصادی که روز جمعه به پایان رسید، شی و دیگر مقامات ارشد متعهد شدند که مصرف را احیا کنند و از بخش خصوصی حمایت کنند، تغییری قابل توجه نسبت به سال های اخیر.

اقتصاددانان می گویند سیگنال ها واضح است که تمرکز سال آینده بر افزایش تولید ناخالص داخلی است و سیاست گذاران احتمالاً رشد 5 درصد یا بالاتر را هدف قرار می دهند.

این کار چالش برانگیز خواهد بود، اگرچه با توجه به اینکه چین در ماه‌های آینده با افزایش آلودگی به کووید مواجه است، پس از اینکه کنترل ویروس به سرعت کنار گذاشته شد و اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار در سطوح کم سابقه باقی می‌ماند.

تلاش برای توسعه اقتصادی و رقابت جهانی

در نشانه ای از اینکه موضع طرفدار کسب و کار درست از بالا در حال آمدن است، پیپلز دیلی، روزنامه رسمی حزب کمونیست، مقاله ای را در صفحه اول خود در روز یکشنبه با عنوان «کلید تقویت اعتماد به نفس است» منتشر کرد. در این مقاله به نقل از شی نوشت: «من همیشه از شرکت‌های خصوصی حمایت کرده‌ام و همچنین در مکان‌هایی کار کردم که اقتصاد خصوصی نسبتاً توسعه یافته است.»

رهبر حزب حاکم در استان ژجیانگ در شرق چین نیز روز یکشنبه از دفتر مرکزی Alibaba Group Holding Ltd. بازدید کرد و از این شرکت خواست تا توسعه اقتصادی و رقابت جهانی را ترویج کند.

مقامات این کشور گفته اند که آنها سیاست مطلوبی را برای تشویق شرکت های خصوصی به رشد و گسترش دسترسی به بازار برای شرکت های خارجی اجرا خواهند کرد. متولیان امر با جدا کردن شرکت‌های پلت‌فرم اینترنتی، اظهار کرده اند که از این شرکت‌ها در ایفای نقش پیشرو در توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و رقابت در بازار بین‌المللی حمایت خواهند کرد.

آدام وولف، اقتصاددان در Absolute Strategy Research می گوید: «به نظر می رسد بزرگترین تغییر در سال جاری، افزایش تمرکز بر بهبود محیط کسب و کار برای شرکت های خارجی و خصوصی، به ویژه شرکت های پلت فرم اینترنتی باشد. این می تواند به بازیابی اعتماد و افزایش سرمایه گذاری در تولید سبک و بخش خدمات کمک کند.

هدفگذاری برای رشد 5درصدی تولید ناخالص داخلی

مقامات در این نشست نسبت به سال‌های اخیر موضع قوی‌تری برای حمایت از رشد اتخاذ کردند و بیان کردند که «میزان» توسعه اقتصادی مهم است. در صدر فهرست اولویت های سال آینده، افزایش تقاضای داخلی بود.

به طور خاص، مقامات گفتند که هزینه های مصرف کننده و رشد اشتغال هر دو باید "موقعیت برجسته تری" داشته باشند. آنها گفتند که درآمد ساکنان شهری و روستایی «از طریق کانال‌های متعدد» افزایش می‌یابد تا هزینه‌های مسکن بهتر، خودروهای انرژی‌زای جدید و مراقبت از سالمندان افزایش یابد.

این تدابیر در شرایطی اتخاذ شده که اعتماد تجاری چین به دلیل شیوع بیماری کووید به کمترین میزان در تقریبا یک دهه اخیر رسیده است.

نظرسنجی ورلد اکونومیکس هم امروز دوشنبه نشان داد که اعتماد تجاری چین به پایین ‌ترین حد خود از ژانویه ۲۰۱۳ رسیده است که نشان ‌دهنده تأثیر افزایش موارد کووید۱۹ بر فعالیت‌های اقتصادی با لغو ناگهانی بسیاری از اقدامات کنترل همه‌گیری است.

نظرسنجی از شاخص مدیران فروش بیش از دو هزار و 300 شرکت که از یک تا ۱۶ دسامبر انجام شد، نشان داد که این شاخص در دسامبر از ۵۱.۸ در ماه نوامبر به ۴۸.۱ کاهش یافت. این شاخص کمترین میزان از زمان آغاز نظرسنجی در سال ۲۰۱۳ بوده است. نتایج نظرسنجی یکی از اولین شاخص‌هایی بود که نشان می‌دهد چگونه احساسات تجاری پس از کاهش شدید اقدامات سختگیرانه مهار کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان آسیب دیده است.

ورلد اکونومیکس همچنین بیان کرده است که این نظرسنجی به شدت حاکی از آن است که نرخ رشد اقتصاد چین به شدت کاهش یافته است و ممکن است در سال ۲۰۲۳ به سمت رکود پیش برود.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما