تورم در آلمان رکورد زد

بسته های حمایتی بی جواب برای کنترل تورم

دولت آلمان یک بسته حمایتی گسترده، تا سقف 200 میلیارد یورو برای ثبات اقتصاد کلان اعلام کرده و در حال آماده سازی برای تعیین قیمت برق و گاز است.

بسته های حمایتی بی جواب برای کنترل تورم

به گزارش خبرنگار گروه بانک بیمه و بورس اقتصاد 100 - قیمت انرژی در بزرگترین اقتصاد اروپا، نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.9 درصد افزایش یافت که این میزان افزایش، موجب تشدید قیمت انرژی در سبد خانوارها شده است.

این در حالی است که قیمت گاز طبیعی 95 درصد بیشتز مقدار آن در سال گذشته بود و حتی قیمت نفت کوره که برای موتورخانه های ساختمانی به کار می رود نیز، بیش از دو برابر افزایش یافته است. تورم بی رحمانه اقتصادهای بزرگ اروپایی را در چنبره خود قرار داده و بیش از پیش دولت ها را به تکاپوی تدوین برنامه های حمایتی و افزایش یارانه های متعدد به بخش های حمل و نقلی واداشته است. آن هم در شرایطی که دولت آلمان، با اعمال یارانه 90 میلیارد یورویی، همچنان در پرداب تورم های بالا، دست و پا می زند. 

اداره آمار فدرال (دستاتیس) روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت انرژی، نرخ تورم سالانه آلمان در ماه سپتامبر به 10 درصد افزایش یافته که بالاترین سطح ثبت شده در دهه اخیر است. تورم هفت ماه است که بیش از 7 درصد اعلام می شود.  گئورگ تیل، رئیس آمار فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نرخ تورم به بالاترین حد خود از زمان اتحاد مجدد آلمان رسیده است و افزود که «افزایش شدید قیمت‌ها» برای فرآورده های انرژی «دلیل اصلی» تورم بالا، بوده است. اداره آمار فدرال آلمان همچنین عنوان کرد که قیمت مواد غذایی 18.7 درصد افزایش یافته که بیشتر از قیمت های دیگر کالاهاست .بدون احتساب افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، تورم کلی قیمت مصرف کننده در آلمان 4.6 درصد برآورد می شود. این موضوع نشان می دهد که بخش قابل توجهی از تورم آلمان در بخش مواد غذایی، مربوط به زنجیره تامین این کالاها و هزینه های حمل و نقل است که موجب شده بیش از گذشته شرایط وخیم کنونی را تشدید کند.

در همین راستا و برای کاهش اثرات تورم بالا، دولت آلمان قبلا بسته های کمکی به مبلغ 95 میلیارد یورو (92.9 میلیارد دلار آمریکا) شامل پرداخت های یکباره برای مصرف کنندگان، بلیط تخفیف برای حمل و نقل عمومی و کاهش مالیات سوخت ارائه کرده است. برخی از اقدامات قبلا در پایان ماه آگوست به پایان رسیده است.

رئیس آمار فدرال آلمان در این باره گفته است که پایان سوبسید سوخت و بلیت 9 یورویی حمل و نقل عمومی «افزایش قیمت ها را در ماه سپتامبر تسریع کرد» و تاکید کرد که این اقدامات امدادی موقت، «اثر کاهنده ای بر کل تورم از ژوئن تا آگوست» داشته است. دولت آلمان هم اکنون در حال کار روی جایگزینی برای بلیط 9 یورویی است. این کشور همچنین یک بسته حمایتی گسترده، تا سقف 200 میلیارد یورو برای ثبات اقتصاد کلان اعلام کرده و در حال آماده سازی برای تعیین قیمت برق و گاز است.

بر اساس آمارهای رسمی، تورم در منطقه یورو نیز به افزایش خود ادامه داد و در ماه سپتامبر به 10 درصد رسید. بانک مرکزی اروپا (ECB) قبلا با افزایش نرخ بهره خود در دو مرحله، به 1.25 درصد رسیده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما