بحران اقتصادی در فرانسه با تداوم اعتصابات کارگران پالایشگاه ها

بحران اقتصادی در فرانسه با تداوم اعتصابات کارگران پالایشگاه ها تداوم یافته و تعداد فزاینده‌ای از جایگاه‌های سوخت در پاریس، ذخایر خود را حداقل موجودی در انبار، گزارش داده اند.

بحران اقتصادی در فرانسه با تداوم اعتصابات کارگران پالایشگاه ها

به گزارش خبرنگار گروه بانک بیمه و بورس اقتصاد 100- عرضه سوخت در فرانسه، روز شنبه، اندکی کاهش یافت، از جمله در منطقه پاریس، حتی در شرایطی که اتحادیه چپ‌گرای CGT تعطیلات خود را تا هفته آینده در پالایشگاه‌های TotalEnergies SE تمدید کرد.

تداوم اعتصابات کارگری بیم آن را ایجاد می کند که زنجیره تامین کالاها به شدت متاثر شود. این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی، افزایش دستمزدها با موافقت دولت، می تواند دومینوی افزایش نرخ تورم را همچنان شدت بخشد. 

یک منبع اطلاعاتی که وظیفه جمع ‌آوری ‌اطلاعات از در دسترس بودن سوخت را برعهده دارد نشان ‌داد، تعداد فزاینده‌ای از جایگاه‌های سوخت در پاریس، ذخایر خود را حداقل موجودی در انبار، گزارش داده اند. آخرین اطلاعات رسمی که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که 37 درصد از پمپ بنزین‌ها در منطقه پاریس، حداقل یک نوع سوخت را ندارند که بالاتر از رقم 28.5 درصدی در سراسر کشور است. داده ها نشان داد که در دسترس بودن نسبت به روز قبل اندکی کاهش یافته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اعتصاب کنندگان در پالایشگاه های توتال انرژی به استمرار اعتراض خود، در برخی موارد حداقل تا 18 اکتبر ادامه داند، روزی که CGT و سایر اتحادیه ها خواستار اعتصاب سراسری شده اند که ممکن است سیستم ترانزیت پاریس و راه آهن ملی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال، مشخص نیست که اعتصابات تا چه اندازه گسترده خواهد بود.

ادامه توقف در سایت های توتال انرژی با تصمیم کارگران دو پالایشگاه شرکت اکسون موبیل در تضاد است. کارگران شرکت اکسون به کار بازگشته اند و شرکت اکسون روز جمعه اعلام کرد پالایشگاه ها می توانند ظرف دو تا سه هفته به فعالیت کامل بازگردند.

روز جمعه شرکت توتال گزارش داد برای افزایش 7 درصدی دستمزدها در سال 2023، پس از درخواست افزایش 10 درصدی، رد کرد. این شرکت نفتی فرانسوی خواستار پایان دادن به همه اعتصاب‌ها شد چراکه دو اتحادیه دیگر که با هم اکثریت کارگران را نمایندگی می‌کنند، با این توافق موافقت کردند.

تورم بیش از 6 درصد و سودهای بی سابقه در شرکت های نفتی پس از تهاجم روسیه به اوکراین باعث حمایت از اقدامات صنعتی شده است. قیمت ها بالاتر رفته اند در حالی که رانندگان با صف های طولانی در پمپ بنزین روبه رو شده اند.

دولت از 21 سپتامبر آزادسازی ذخایر استراتژیک را برای کاهش کمبود سوخت آغاز کرد و از هفته گذشته سرعت خود را افزایش داده است. همچنین برخی از کارکنان را مجبور به بازگشت به کار کرده است تا تحویل‌ها بتواند انبارشرکت توتال  در شمال فرانسه را از سر بگیرد.

با شروع بحران انرژی، صنعت فرانسه شروع به افت تولید کرد. اتحادیه انرژی فرانسه CGT اعتصاب 18 اکتبر را برای دستمزدهای بالاتر برنامه ریزی می کند. لابی صنعتی فرانسه شاهد کاهش 10 درصدی تولید در سه ماهه چهارم بوده است. در حالی که حق اعتصاب توسط قانون اساسی فرانسه تضمین شده است، دولت می تواند کارگران را تحت شرایط خاص احضار کند یا این حق را محدود کند. 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما