اقتصاد 100 بررسی می‌کند

به دنیای تاریک میکسرهای ارز دیجیتال خوش آمدید

همانطور که از تحلیل‌های Ellipticمشخص شده، تاکنون بیش از 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط Tornado Cash پردازش شده است. تخمین زده می‌شود 1.54 میلیارد دلار ارز دیجیتال غیرقانونی از طریق این پلتفرم با پایگاه کاربری که شامل هکرهایی از کره شمالی است مورد پول شویی قرار گرفته است.

به دنیای تاریک میکسرهای ارز دیجیتال خوش آمدید

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- خدمات میکسر یا اختلاط ارزهای دیجیتال تبدیل به موضوعی پر مناقشه در صنعت کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال شده است. در حالی که برخی از ویژگی‌های فعال کننده حریم خصوص در این پروتکل‌ها حمایت می‌کنند، برخی دیگر نیز معتقدند که میکسرها عمدتاً برای اهداف غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنا بر گزارشی که سایت کوین تلگراف منتشر کرده است،  برای پلتفرم هایی مانند Tornado Cash، اتهاماتی وجود دارد و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا در اگوست امسال این پلتفرومم را تحریم و استفاده از چنین سرویسی را غیر قانونی اعلام کرده است. همچنین گفته می‌شود یکی از توسعه دهندگان آن نیزاکنون در بازداشت به سر می برد و بازرسان به دنبال تشکیل پرونده ای علیه توسعه دهنده روسی و نقش ادعایی او در عملیات میکسر هستند.

بر اساس گزارشی از شرکت تحلیلی بلاک چین Elliptic، ضرر یک نفر به سود دیگری است و به نظر می‌رسد این موضوع در مورد میکسرهای ارز دیجیتال صدق می‌کند.

ضربه ای به عملیات پولشویی

همانطور که از تحلیل‌های Ellipticمشخص شده، تاکنون بیش از 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط Tornado Cash پردازش شده است. تخمین زده می‌شود 1.54 میلیارد دلار ارز دیجیتال غیرقانونی از طریق این پلتفرم با پایگاه کاربری که شامل هکرهایی از کره شمالی است مورد پول شویی قرار گرفته است.

با این حال از زمانی که اوفک Tornado Cash را مورد تحریم قرار داده، 60 درصد از دارایی‌های این پلتفرم کاسته شده است. اما همچنان پتانسیل ناشناس سازی آن برای عملیات پولشویی در مقیاس بزرگ کارکرد دارد.

با تعطیلی Tornado Cash، تعدادی از سرویس های اختلاط و میکسر جایگزین به عنوان تهدیدهای بالقوه برای ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال و بازرسان جنایی شناسایی شده اند. Elliptic شش پروتکل مختلف را برجسته می کند که به عنوان میکسر در پی ممنوعیت Tornado Cash استفاده شده است.

گزارش Elliptic نحوه عملکرد این پروتکل های میکسر را به روش های مختلف باز می کند و نتایج مختلفی را برای کاربران بالقوه ارائه می دهد. یک نمای بالا به پایین نشان می دهد که این پروتکل های مبهم سازی بیش از 41 میلیون دلار ارز دیجیتال را با هم ترکیب کرده اند که در مقایسه با کل مبلغ پردازش شده توسط Tornado Cash بسیار اندک است.

اولین مورد Railgun است. یک پروتکل غیرمتمرکز که به گفته Elliptic، به معامله گران حرفه ای و کاربران DeFi که به دنبال پنهان کردن استراتژی های سرمایه گذاری هستند، پاسخ می دهد. سیستم حریم خصوصی Railgun آدرس های کیف پول را از تراکنش های روی بلاک چین های عمومی با استفاده از فناوری بدون دانش حذف می کند. همچنین ادعا می کند که با توکن ERC-20 سازگار است و محدودیتی برای اختلاط ندارد.

پروتکل Cyclone دومین پروتکل است. Elliptic گزارش می دهد که Cyclone قادر است 100 ETH/100000 USDT را در یک نمونه ترکیب کند و در IoTEX، Ethereum، BNB Smart Chain و Polygon در دسترس است.

جدای از Cyclone، که Elliptic در گزارش خود آن را به عنوان پرخطرترین پروتکل در بین شش پروتکل برجسته می‌کند، وجوهی که توسط این سرویس‌ها مخلوط می‌شوند «تا حد زیادی منعکس‌کننده فعالیت‌های تجاری DeFi قانونی هستند».

سیکلون پروتکل به عنوان پرخطرترین سرویس در پی تحریم تورنادو شناخته شده است. محدودیت تراکنش بالای این سرویس، نقدینگی زیاد موجود در استخرهای اختلاط آن و توانایی آن برای پردازش توکن همنام Tornado Cash به نگرانی‌ها دامن زده است. همچنین استفاده از آن برای پولشویی حداقل برخی از درآمدهای اکسپلویت های DeFi تایید شده است.

BV3 یا Buccaneer V3 نیز به عنوان پلتفرم خطرناک دیگر شناسایی شده است. توکن مبتنی بر اتریوم (BUCC) به کاربران این امکان را می دهد که وجوه را برای مدت نامحدودی بدون نیاز به ترکیب، جمع یا در چرخه تراکنش ها دفن کنند.

این سرویس می تواند برای موارد استفاده غیرقانونی جذاب باشد. در واقع BV3 ادعا می‌کند که «مشکل تأمین مالی» را حل می‌کند - مسئله‌ای که معمولاً نیاز به منبع ETH برای پرداخت هزینه‌های تراکنش، معمولاً از یک صرافی متمرکز KYC را برطرف می‌کند.

هشدار ارائه شده توسط Elliptic این است که BV3 از فناوری استفاده می‌کند که هنوز در حال آزمایش بوده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن هنوز به‌طور کامل محقق نشده است.

انتهای پیام/



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما