اختصاصی اقتصاد 100؛

بورس در خواب پاییزی

کلیت بازارسرمایه فعلا در حالت خنثی و فرسایشی به سر می برد؛ بخصوص سهام شاخص ساز، به لحاظ تکنیکالی شاخص درگیر مقاومت هست و باید قدرت کافی برای شکستن را داشته باشد.

بورس در خواب پاییزی

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100-مژده ابراهیمی: مسعود مهدیان – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت:  معاملات بازارسرمایه در هفته‌ای که گذشت با متوسط ارزش معاملات بالای 3000 میلیارد تومان و البته خروج پول حقیقی از بازار به پایان رسید، همان‌طور که مشخص است، بازار پس از رشد تند و تیز شاخص کل که بیشتر به واسطه سهام شاخص‌ساز اتفاق افتاد به مقاومت 420/1 هزار واحدی برخورد کرده و واکنش نشان داد که این هفته هم همچون دو هفته اخیر روند اصلاح؛ البته با شیب کم و به نوعی فرسایشی به خود گرفته و شاخص کل در پایان معاملات این هفته به عدد   403/1 رسید، اما شاخص هم وزن(گروه های متوسط و کوچک تر) و به نوعی پروژه محور وضعیت بهتری دارند و چرخش نقدینگی را در این گروه ها شاهد هستیم که با لیدری گروه خودرویی بخصوص نمادهای خودرو و سایپا صورت می پذیرد.

وی افزود: به واقع تنها گروهی که خبرها و همچنین نگاه سرمایه گذاران به آن هست، همین گروه خودرویی است؛ خبرهایی از جمله بحث بلوک سهام تودلی خودروسازها و البته عرضه مستمر در بورس کالا با تیراژهای بالا که قطعا با ادامه دار بودن این شرایط می توان در آینده نزدیک رنگ سود را در این صنعت شاهد باشیم.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: کلیت بازارسرمایه فعلا در حالت خنثی و فرسایشی به سر می برد؛ بخصوص سهام شاخص ساز، به لحاظ تکنیکالی شاخص درگیر مقاومت هست و باید قدرت کافی برای شکستن را داشته باشد.

مهدیان خاطرنشان کرد: از منظر سیاست های اقتصادی بحث بودجه و عوامل اثرگذار بر بازارسرمایه؛ از جمله نرخ خوراک صنایع که باید مشخص شود تا سایه این مورد از بازار کم شود.

به گفته وی؛ مورد دیگر نرخ سود اوراق هست که تبدیل به مانعی جدی برای جذب نقدینگی به بازارسرمایه شده است و بحث قطع گاز صنایع باتوجه به رسیدن فصل سرما که صنایع پتروشیمی، فولاد و سیمانی ها تحت تاثیر قرار می گیرند؛ در نتیجه  همگی این عوامل چالش های روبروی بازار هستند که باعث افت ارزش معاملات و خروج پول حقیقی در دو سه هفته اخیر شده اند.

این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: از طرف دیگر رشد نرخ دلار که یکی از مولفه های اصلی بازارسرمایه است، می تواند به عنوان محرک شروع روند صعودی و در نتیجه  افزایش ارزش معاملات منجر شود؛ بنابراین برای هفته آتی به نظرم تا رفع ابهام مواردی که ذکرشد بازار همچنان تمایل بیشتر برای خرید سهام گروه های متوسط و کوچک تر داشته باشد با محوریت گروه خودوریی.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما