آیا تغییر وزیر خزانه داری آمریکا منجر به تحول در بازار کریپتو می شود؟

بیم و امیدهای فعالان بازار رمزارزها

به طور قطع جابجاییژانت یلن می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای را بر روندهای آینده بازار کریپتوکارنسی داشته باشد؛ چرا که وزیر خزانه داری آمریکا یکی از تاثیرگذاران‌ترین مقامات آمریکا در حوزه سیاست گذاری‌های اقتصادی، پولی و تجاری ایالات متحده است.

بیم و امیدهای فعالان بازار رمزارزها

گروه بیمه، بانک و بورس خبرگزاری اقتصاد100، این روزها گمانه‌زنی‌هایی در خصوص کناره‌گیری ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا به گوش می‌رسد. شخصی که به عنوان یک اقتصاددان و وزیر خزانه‌داری آمریکا در  20 ماهی که در راس فدرال رزو بوده، بارها مواضع تندی علیه رمزارزها و بازار کریپتو اتخاذ کرده است.  یلن معتقد است که بیت کوین برای تراکنش‌های مالی نامناسب بوده و مردم نیز نباید سرمایه گذاری در رمزارزها را به عنوان پشتوانه‌ای برای دوران بازنشستگی خود انتخاب کنند.

حال که شایعاتی مبنی بر کنار رفتن این مخالف سرسخت رمز ارزها وجود دارد، بهتر است ببینیم که آیا دیدگاه جانشین او نسبت به رمزارزها متفاوت خواهد بود یا خیر؟ در واقع این موضوع می‌تواند در عین حالی که برای فعالان این بازار خبر خوشایندی باشد، در نقطه مقابل می‌تواند ناامیدکننده نیز به نظر برسد.

طبق گزارشی که اخیراً سایت coingecko به نقل از کوین پوتیتو منتشر کرده است، ژانت یلن به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا، تجربه زیادی در عرصه سیاست‌گذاری در اقتصاد ایالات متحده دارد. او در زمان دولت بیل کلینتون در سال 1944 به عنوان یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو معرفی معرفی شد. او همچنین در سال 2004، مدیر فدرال رزو سانفرانسیسکو بود و در سال 2010 نیز به ریاست بانک مرکزی رسید.

وی هر چند در دوران ریاست جمهوری ترامپ از سیاست دور بود، اما با روی کار آمدن دولت بایدن، فرمان وزارت خزانه داری آمریکا را در دست گرفت. یلن در طول دو سال گذشته یکی از منتقدان جدی رمزارزها بوده و همانطور که اشاره شد، معتقد است که بیت کوین یک سرمایه ناکارآمد و در عین حال مورد مصرف در فرآیندهای غیرقانونی است. او همچنین از جمله مقامات ارشدی است که اصرار دارد باید در حوزه کریپتو قوانین جامع و سفت و سختی وضع شود. با این حال یک تناقض جدی در سخنان او نیز وجود دارد؛ اینکه وی تاکید دارد، راه اندازی دلار دیجیتال می‌تواند برای آمریکا و پول ملی این کشور مفید باشد!

دقیقاً در تابستان امسال بود که حملات یلن به بازار کریپتو تشدید شد؛ جایی به مردم هشدار داد رمزارزها نمی‌توانند دارایی مناسبی برای آینده شما باشند.

شمشیر دولبه کناره‌گیری یلن

حالا که شایعه شده ژانت یلن قرار است وزارت خزانه داری را ترک کند، به طور قطع این جابجایی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای را بر روندهای آینده بازار کریپتوکارنسی داشته باشد؛ چرا که وزیر خزانه داری آمریکا یکی از تاثیرگذاران‌ترین مقامات آمریکا در حوزه سیاست گذاری‌های اقتصادی، پولی و تجاری ایالات متحده است. این شخص همزمان نظارت مستقیمی نیز بر وزارت اقتصاد و دارایی دارد، بنابراین دیدگاه وی بر آینده بازار رمزارزها غیر قابل کتمان است.

شواهد نشان می‌دهد که دیدگاه منفی یلن در طول دو سال گذشته، نسبت به بی توجهی دولت بایدن بر روی بازار کریپتو و رمزارزها تاثیرگذار بوده است. به همین خاطر است که باید دید جانشین یلن، آیا خط مشی او را ادامه می دهد یا اینکه منجر به تحول در بازار رمزارزها خواهد شد.

در واقع همانطور که کارشناسان عنوان می‌کنند، آمریکا همچنان بزرگترین اقتصاد دنیاست و در دنیای رمزنگاری نیز پیشتاز است. به همین دلیل است که شاهد بودیم سیاست پولی فدرال رزرو و همچنین امتناع این نهاد از تایید  ETF  بیت‌کوین لحظه‌ای چه تاثیرات منفی بر بازار داشته است. به همین دلیل است که به گفته تحلیل‌گران، حضور یک وزیرخزانه‌داری که دیدگاه بازتری نسبت به این بازار داشته باشد، می تواند در آینده راهگشا بوده و در عین حال کارشکنی او نیز قابلیت ضربه خوردن بیشتر بازار کریپتو را در پی خواهد داشت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما