خانه ملاباشی را ببینید و شگفت زده شوید + فیلم

خانه هزار رنگ و تاریخی معتمدی که با نام خانه ملاباشی نیز شناخته می‌شود، متعلق به دوره قاجار است. خانه ملاباشی از جاذبه های گردشگری اصفهان است.

 خانه ملاباشی را ببینید و شگفت زده شوید + فیلم

خانه هزار رنگ و تاریخی معتمدی که با نام خانه ملاباشی نیز شناخته می‌شود، متعلق به دوره قاجار است و در محله پاقلعه اصفهان قرار دارد. کوچه از دارایی‌های ملاباشی، منجم ناصرالدین شاه به شمار می‌رفت و او از خانه خود به عنوان نهادی فرهنگی مذهبی استفاده می‌کرد. بنای خانه معتمدی شامل یک حیاط بیرونی، دو اتاق کار و سه ورودی مستقل بیرونی می‌شود که از هنر فلزکوبی روی چوب، در بنای آن استفاده شده است. خانه معتمدی در سال ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وقتی از راهرو بین حیاط بیرونی و تابستان نشین به این حیاط می‌رسید، روحتان تازه می‌شود، زیرا آنچه از یک خانه تاریخی انتظار داشتید اینجاست! این قسمت به طور کامل فضای تاریخی خود را حفظ کرده و ۹ دری و پنج دری‌ها با آن چوب‌های کهنه شکوه عجیبی به فضا داده‌اند.

ملاباشی

فقط یک سمت این عمارت است که در مرحله اول شما را جذب نمی‌کند و به نظر فقط یک دیوار ساده است ولی وقتی به همان از زاویه‌ای دیگر نگاه کنید پر است از نقاشی‌هایی که خوش رنگ و زیبا به بنا رنگ اضافه کرده‌اند. حوض میانی بلند به شاه_نشین ختم می‌شود.

منبع: رکنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما