هفت دلیل برای برتری تپسی به اسنپ
اقتصاد 100- بوق زدن مداوم کاربران اسنپ تاثیری روی کاهش مدت زمان انتظار و پذیرش درخواستشان ندارد و نهایتا فقط با زدن دکمه عجله دارم و بالا بردن قیمت میتوان زودتر ماشین پیدا کرد. تپسی خردمندانهتر عمل میکند
به گزارش گروه ویترین؛ اسنپ و تپسی دو اپلیکیشن درخواست تاکسی آنلاین هستند که از بسیاری جهات شباهت دارند. کافی است برنامه را روی گوشی خود باز کنید و با انتخاب مبدا و مقصد، درخواست خودرو بدهید. با وجود شباهتهای ذاتی و ژنتیکی پرشمار، توجه به یکسری جزییات خرد و کوچک باعث شده تپسی نسبت به رقیب خود دست بالا را داشته باشد.
۱- زودتر به مقصد برس!
اپلیکیشن تپسی هوشمند است. یعنی بهمرور زمان مقصدهای پرتکرار کاربر را به خاطر میسپارد و بهشکلی کاربردی آنها را در صفحه اول اپلیکیشن و هنگام انتخاب مقصد به نمایش میگذارد. سوپر اپلیکیشن اسنپ مسیری متفاوت را برگزیده و به محض ورود با منوی پیچیدهای روبرو میشوید که مجموعه خدمات گستردهای از فروش بلیت و داروخانه و فروشگاه گرفته تا درخواست وانت، هتل، پزشک و... را به شیوهای شلخته جلوی روی مخاطب میریزد. اگر قصد شما از باز کردن اپلیکیشن، درخواست تاکسی باشد، حداقل دو نوبت باید منتظر لود شدن صفحه اپلیکیشن باشید.
تپسی به مرور در حال توسعه خدمات خود است با این حال آنها تصمیم گرفتهاند رسالت اولیه خود را کنار نگذارند. بههمین دلیل وقتی کاربر با فشار دادن انگشت روی صفحه موبایل وارد اپلیکیشن میشود، بلافاصله لیستی از مقصدهای پرتکرار را مشاهده میکند و قادر است در زمانی کوتاه از هر نقطه به مقصد مورد نظرش درخواست تاکسی اینترنتی کند. این صرفهجویی در زمان را باید اولین برتری تپسی به اسنپ دانست.
۲- به من بگو کجا ببرمت!
کاربر میتواند با اپلیکیشن تپسی حرف بزند. به این ویژگی فرمان صوتی میگویند که در حال حاضر توسط بسیاری از اپلیکیشنهای مطرح دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. مثلا میتوانید عوض لغزاندن انگشتانتان روی نمایشگر، با گوگل حرف بزنید و از مهمترین موتورجستجوی دنیا بخواهید دنبال چیزی بگردد. تپسی از ویژگی فرمان صوتی به خوبی در اپلیکیشن خود بهره میبرد. اگر دستتان بند باشد میتوانید عوض تایپ کردن، روی دکمه میکروفون بزنید و با نام بردن از مقصد موردنظر، از تپسی بخواهید دنبال گزینههای مقصد بگردد. بهشکل تمیز و شستهرفتهای، فرمان صوتی تپسی دقت بالایی دارد. اسنپ در این زمینه هم از مسابقه تکنولوژی عقب افتاده، هم دوباره از رقیب خود شکست میخورد.
۳- استفاده از سرویس رایگان ChatGPT
تپسی در روزهایی که همه از ChatGPT حرف میزنند، این سرویس را در اختیار کاربرانش قرار داده است. این سرویس برخلاف سایر نسخههای مرسوم اهل ناز و ادا نیست و به راحتی در دسترس کاربران قرار میگیرد. از شر محدودیتهای اینترنت در امان است و بهشکلی غیرمنتظره سریع و روان عمل میکند. کاربران تپسی در طول روز میتوانند ۱۰ سوال از ربات ChatGPT بپرسند. برخلاف سرویسهای رنگارنگ اسنپ که همگیشان از کاربر پول طلب میکنند، استفاده از سرویس ChatGPT تپسی کاملا رایگان است.
۴- وقتت را هدر نده!
کاربران با گلایه میگویند زمان انتظار برای قبول سفر در هفتههای اخیر بیشتر شده. در ساعاتی که ترافیک سنگین باشد یا درخواستهای سفر زیاد باشند، برای پیدا شدن تاکسی اینترنتی به بردباری بیشتری نیازمند خواهید بود. نهایت خلاقیت طراحان اپلیکیشن اسنپ این بوده که کاربران در زمان انتظار طاقتفرسا دستشان را روی وسط صفحه فشار دهند و صدای بوق تولید کنند. انگار نه انگار از نظر روانشناسی بوق زدن، عامل اعصاب خردی بیشتر کاربر و اطرافیانش است. تجربه ثابت کرده متاسفانه بوق زدن مداوم کاربران اسنپ تاثیری روی کاهش مدت انتظار و پذیرش درخواستشان ندارد و نهایتا باید با زدن دکمه عجله دارم و بالا بردن قیمت استفاده کرد.
تپسی برخلاف رفتار خشک و خشن اسنپ، روشی مهربانانه در پیش گرفته و اجازه میدهد در مدت زمانی که تلاش میکند برایتان یک ماشین پیدا کند شما در یک مسابقه نسبتا مهیج اتومبیلرانی شرکت کنید، امتیاز بگیرید و رکوردهای خود را ارتقا دهید. وقتی رانندهای سفر شما را انتخاب کرد، تپسی خودکار بازی را متوقف کرده و اطلاعات مربوط به سفر را نمایش میدهد.
۵- به راننده انعام بده!
اگر بهنظرتان رسیده رانندههای تپسی که شما را به مقصد میرسانند، نسبت به همکارانشان در اسنپ رفتار مودبانهتری دارند اشتباه نمیکنید. یکی از دلایل این اتفاق میتواند حضور دکمه انعام در اپلیکیشن تپسی باشد. این گزینه ساده و کاربردی وقتی بهدرد میخورد که مسافر از رفتار راننده یا وضعیت ماشین احساس رضایت داشته باشد و بخواهد این ویژگی مثبت را با سخاوت بدون پاسخ نگذارد. در این حالت احتمال اینکه انگشت کاربر با میل و رضایت قلبی دکمه انعام را لمس کند افزایش پیدا میکند. تپسی از این ویژگی بهشکل هوشمندانه استفاده میکند و خب تجربه نشان داده رانندهها برای فرصت جلب رضایت مسافر در دریافت انعام را از دست نمیدهند.
۶- یک سفر برنامهریزی کن!
اسنپلاین روی کاغذ گزینه بدی نیست؛ میتوانید یک سفر را برنامهریزی کنید و بهصورت اشتراکی کنار بقیه مسافران به مقصد برسید. رزرو سرویس در این روش عملا پیچیده بهنظر میرسد. فکر کنید ماشین باید مسیر مشخص را طی کند و در مسیری پرترافیک، مسافران را یکی یکی سوار کند و بهمقصدی مشخص برساند. حتی با اینکه اسنپلاین هزینه نسبتا پایینی دارد احتمال اینکه کار بهخوبی پیش نرود یا اینکه ظرفیت سفر پر نشود حداقل در تهران زیاد است.
تپسی امکان برنامهریزی سفر را بهشکل تمیزتری ارائه میدهد. کافی است مثل درخواست یک سفر عادی، مبدا و مقصد را انتخاب میکنید و تاریخ و زمان رسیدن ماشین به موقعیت خود را بزنید. رانندهها این درخواستها را بررسی میکنند و با فراغ بال آنها را میپذیرند و، چون هنوز یک سفر دربستی را درخواست کردهاید، ریسک سرموقع رسیدن به مقصد کاهش پیدا میکند.
۷- کولر روشنه؟ همهچی مرتبه؟
کولر گرفتن در روزهای گرم تابستان باعث بروز اختلاف بین رانندگان و مسافران تاکسیهای اینترنتی میشود. اسنپ هنوز نتوانسته گزینه روشن بودن کولر را پیش از انجام سفر فعال کند تا دلخوری و سوءتفاهمات احتمالی حداقل مقداری آرام بگیرند.
اگر بتوانید در طول سفر دندان روی جگر بگذارید و صبر پیشه کنید تنها در پایان یک سفر اجازه دارید مراتب گلایه و شکایت خود را از روشن نکردن کولر به گوش اسنپ برسانید. تپسی روشن بودن کولر را جدیتر از اسنپ دنبال میکند. نشانهاش اینکه در همان ابتدای شروع سفر از کاربر میخواهد با فشار دادن یک دکمه میزان رضایت خود را از سیستم تهویه خودرو اعلام کند تا در صورت نیاز پشتیبانی موضوع را با ارسال نوتیفیکیشن به اطلاع راننده برساند. این شیوه در مواقعی که روشن نکردن کولر غیرعمدی بوده، کارگشا است و قطعا در سایر موارد نیز کاهش میزان اصطکاک راننده و مسافر را بهدنبال خواهد داشت.
ارسال نظر