توسعه و تحول در کشت و صنعت و دامپروری پارس / افزایش راندمان تولید با سیتم های نوین آبیاری

اقتصاد 100- مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری پارس از افزایش میزان تولید محصولات این شرکت پس از اجرای پروژه های جدید و در دست اقدام خبر داد.

توسعه و تحول در  کشت و صنعت و دامپروری پارس / افزایش راندمان تولید با سیتم های نوین آبیاری

 به گزارش گروه ویترین؛ پروژه پادار از مهمترین پروژه های این شرکت است و در این پروژه، انتقال آب به یک هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس که به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است موجب افزایش راندمان تولید انواع محصولات استراتژیک خواهد شد.

حمید صولت گفت: با اجرای طرح‌های آبیاری نوین و توسعه باغات و دامپروری در این کشت و صنعت، میزان تولید محصولات در این شرکت افزایش خواهد یافت. وی شرکت ملی پارس را از تولید کنندگان شاخص در زمینه ارتقای امنیت غذایی در کشور دانست و افزود: با توجه به انحصار کامل بذر هیبرید ذرت این شرکت توانمندی استحصال و صادرات آن را به کشورهای خارجی از جمله روسیه و گرجستان فراهم کرده و مرحله اول صادرات بذر ذرت را نیز عملیاتی کرده است.

صولت همچنین به تلاش این شرکت برای انحصار دیگر ارقام محصولات زراعی از جمله بذور ذرت و کلزا اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پارس بعنوان یک هلدینگ اقتصادی و تجاری در کشور نقش مهمی را در امنیت غذایی و صادرات محصولات زراعی و ارزآوری ایفا می کند.

تولید ذرت بذری با ارقام متنوع

شرکت ملی کشت و صنعت و دام‌پروری پارس تولیدکننده ذرت بذری با ارقام متنوع است پیش‌بینی می‌کنیم نیاز ذرت بذری کشور را تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

سعی‌ ما براین است تا با فناوری‌های جدید، علاوه بر تولید به نگهداری و ذخیره‌سازی محصول و همچنین نگهداری دوساله آن اقدام کنیم تا بهترین بذر هیبریدی ذرت تحویل مجموعه‌های موردنیاز شود.در حال حاضر با ذخیره‌سازی این شرکت در حوزه ذرت خوراکی و علوفه‌ای، ما توان آن را داریم که همه نیاز کشور را تأمین کنیم و از واردات بذر ذرت بی نیاز شویم.

البته این موضوع را هم باید بگویم که ما ظرفیت تولید سفارشی محصول را برای صادرات به سایر کشورها داریم و تلاش می‌کنیم تا با پیدا کردن مشتریان خارجی زمینه صادرات را نیز فراهم کنیم.

تولید بذر کلزای زمستانی و دیگر بذرها 

ما توان تولید بذر کلزای زمستانی را به‌عنوان گیاه دانه‌های روغنی داریم. در تلاش هستیم تا با مشارکت شرکت های بین المللی امکان تولید بذر کلزای زمستانی به‌صورت انحصاری در این شرکت فراهم شود و ما سعی می‌کنیم با همراهی کارشناسان و پیمانکاران زبده کار تولید بذر کلزای زمستانی را انجام داده و نیاز کشور را تأمین کنیم.

میزان تولید ما در این حوزه در سه رقم باکیفیت بین ۹۰۰ تن تا یک هزار تن است که در این بخش نیز علاوه بر تأمین نیاز داخل با بازاریابی مناسب به فکر صادرات هستیم تا با توجه به مؤلفه‌های کیفی صادرات را نیز انجام دهیم.

تولید گل‌رنگ در ارقام متنوع از دیگر رویکردهای کشت و صنعت پارس است که درمجموع تلاشمان بر این است تا این بنگاه اقتصادی را به برند تولید بذر کشور و حتی خاورمیانه تبدیل کنیم تا بذر جو، گندم، کلزا، گل‌رنگ و ذرت به‌صورت بومی تولید شود.

فعالیت در حوزه دام‌پروری 

کشت و صنعت و دام‌پروری پارس یک واحد گاوداری ۲ هزار و ۲۰۰ رأسی دارد که گاوهای هلشتاین و شیری هستند که یک هزار و ۲۰۰ رأس از آن‌ها گاو دوشا و یک هزار رأس نیز تلیسه هستند.

کیفیت تولید شیر در این شرکت بسیار بالا است و به ازای هر رأس گاو شیرده ۳۸ کیلوگرم تولید محصول داریم که رکورد تولید شیر توسط این مجموعه در کشور ثبت‌شده است.

کیفیت تولید شیر در این مجموعه اقتصادی به حدی بالاست که چندین شرکت تولید لبنیات کشور شیر موردنیاز خود را از شرکت پارس تأمین می‌کنند و ما با تولید شیر استریلیزه و تحویل آن به کارخانه پگاه ارومیه فرصت صادرات را برای محصول آن‌ها فراهم کردیم.

توسعه بهره وری از طریق روشهای نوین آبیاری

افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح را هدف‌گذاری کردیم ضمن آن که ما در کشت و صنعت پارس سعی می‌کنیم علاوه بر حفظ تمامی امکانات و زیرساخت‌ها و به‌ویژه استفاده بهینه از منابع خاک به سمت بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری اعم از قطره‌ای، بارانی و تیپ روی بیاوریم تا با آبی کردن اراضی دیم افزایش بهره‌وری و اشتغال در کشت و صنعت پارس اتفاق بیفتد چراکه مردم مغان چشم امید به دو شرکت کشت و صنعت پارس و مغان دارند تا از طریق توانمندسازی آن‌ها توسعه منطقه‌ای و اشتغال جوانان بیکار مغان اتفاق بیفتد.

باید این موضوع را یادآور شوم که ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و وظیفه ما در کنار تولید محصولات ارزشمند توجه به سودآوری و اقتصادی کردن این مجموعه است که از همین روی با تکنولوژی‌های جدید سعی می‌کنیم بذور باکیفیت و با توان رقابتی خارجی را تولید کرده و یک رویکرد اقتصادی را در کنار مدیریت مناسب مدنظر قرار دهیم.

همراهی مسئولان و مردم با کشت و صنعت پارس و برنامه های آن

همراهی و کمک های مسئولان استان بویژه استاندار اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران و معاونین این سازمان در کمک و حمایت از این بنگاه اقتصادی همواره در سطح عالی بوده و می بایست از جانب خود و همکاران تلاشگرم از ایشان قدردانی می کنم که ما را ترغیب و تشویق به تولید محصولات باکیفیت به‌ویژه دررسیدن به خودکفایی تولید بذر می‌کنند.

برای حل مشکلات عشایر حاشیه‌نشین کشت و صنعت پارس و تثبیت مالکیت این مجموعه به‌زودی با پیگیری‌هایی که در حال انجام است اقدامات مناسبی صورت گرفته است و این مشکل نیز برطرف خواهد شد. در این زمینه فرمانداران بیله‌سوار و پارس‌آباد یاریگر ما هستند و با تعیین تکلیف اراضی و صدور سند برای عشایر منطقه و احقاق حق آن‌ها انتظار می‌رود روند توسعه‌ای در این مجموعه بیش از گذشته شکل گیرد.

برنامه‌های  توسعه شرکت کشت و صنعت پارس

جذب اعتبار در پروژه پایاب سد خداآفرین و تبدیل اراضی دیم شرکت به آبی جهت افزایش سوددهی.

پیگیری پروژه های مهم شرکت ازجمله: توسعه واحد دام‌پروری و افزایش راندمان سوددهی این واحد و همچنین احداث گلخانه که مراحل آن من جمله جانمایی مناسب آن در دستور کار شرکت است و در فاز اول ۲۰ هکتار از مجموع ۱۰۰ هکتار توسعه گلخانه عملیاتی خواهد شد که احداث سالن کشت محصولات در حال انجام است.

پروژه پادار بسیار مهم است و با این پروژه انتقال آب به یکهزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی شرکت ملی پارس که به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است،موجب افزایش راندمان تولید انواع محصولات استراتژیک خواهد شد.

عملیات اجرایی طرح‌های مهم و توسعه ای این شرکت آغاز شده و از مجموع پروژه دو هزارو ۶۰هکتاری آبیاری کم‌فشار، فاز اول آن به مساحت ۴۸۱ هکتار در پارس عملیاتی و افتتاح    شد ه است.

آغاز عملیات اجرایی فاز اول طرح توسعه گاوداری شیری ۱۵۰۰ راسی ، اجرای پروژه ۶۱۰ هکتاری باغ بادام، ۵۵ هکتار زراعت چوب، آغاز فاز اول پروژه احیای اراضی دره ملالو در مساحت ۹۲۰ هکتار، کلنگ زنی احداث ساختمان اداری و تاسیسات واحد زراعی پارس شش از دیگر پروژه‌هایی است که در این مجموعه آغاز شده است.

علاوه بر این موارد توسعه منابع انسانی و توانمندسازی نیروی فعال و نیز صادرات محصولات به کشورهای دیگر از مهمترین برنامه های توسعه شرکت می باشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما