حمایت رسمی بابایی از نکونام/ استقلال او را می‌خواهد

اقتصاد 100 - یک استقلالی رسما از جواد نکونانم برای سرمربیگری تیمش حمایت کرد.

حمایت رسمی بابایی از نکونام/ استقلال او را می‌خواهد

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، حمیدرضا بابایی درباره منتفی شدن سرمربیگری خوان رامون لوپز در تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: خیلی واضح بود به خاطر مشکلات دلاری که در کشورمان وجود دارد، این گزینه اسپانیایی فقط برای بستن دهان هواداران استقلال به تهران آمد و به طور حتم لوپز با هماهنگی و هزینه باشگاه استقلال آمد. مگر می‌شود بدون دعوت‌نامه و تشریفات کسی بتواند به ایران بیاید؟ باشگاه با اینکار می‌خواست نشان بدهد که دنبال مربی بزرگ است و اگر تیم وارد بحران شد حرفی برای گفتن داشته باشند. آیا مربی بزرگ با وجود این همه مشکل دلاری به فوتبال ایران خواهد آمد؟ هواداران فوتبال خیلی خوب سیاست‌های فوتبال را می‌فهمند و مثل گذشته دیگر نمی‌توانند عوام فریبی کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین گزینه برای سرمربیگری استقلال جواد نکونام است، تصریح کرد: نکونام بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم فوتبال استقلال محسوب می‌شود. او یک استقلالی و برند ملی و بین‌المللی، کاپیتان تیم ملی است و ضمناً سابقه بازی در لیگ معتبر لالیگا را دارد. به نظرم او می‌تواند از عهده یک سری از حواشی تیم بزرگی همچون استقلال بربیایید.

سرمربیگری در استقلال شرایط خاص خودش دارد

پیشکسوت فوتبال در خصوص شایعه سرمربیگری محمد ربیعی در تیم فوتبال استقلال، تاکید کرد: با احترام به ربیعی که کارنامه درخشان، بسیار قوی و قابل دفاعی در مربیگری داشته، اما سرمربیگری در استقلال شرایط خاص خودش دارد. تیم‌های بزرگ حواشی زیادی دارند و شرایط بازی کردن و مربیگری در آن‌ها بسیار سخت است. فیروز کریمی برند مربیگری در فوتبال ایران است و یک بار هم توانسته با تیم پاس تهران، قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شود، اما در استقلال موفقیتی به دست نیاورد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا قانون سقف بودجه برای تیم‌های لیگ برتری به درستی در فوتبال ایران اجرا خواهد شد، عنوان کرد: قطعاً به هیچ وجه نمی‌توانند این قانون را کنترل کنند. مربی و بازیکنان خارجی را وارد فوتبال ایران می‌کنند و بعد از عدم پرداخت مطالبات‌شان، آن‌ها هم مجبور می‌شوند تا به فیفا شکایت کنند. معلوم نیست تا چه زمانی این شکایت‌ها در فیفا ادامه خواهد داشت؟ این شکایت‌ها فقط وجهه فوتبال ایران را در دنیا خراب می‌کند. سازمان و نهاد نظارتی وجود ندارد تا به بهترین نحو قراردادهای فوتبال را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

تیموریان تا امروز کجا مربیگری کرده؟

بابایی درباره حضور مربیان کم تجربه در تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: با اینکه امیر قلعه‌نویی در کادر فنی دست به جوانگرایی زده است، اما باید چند مربی خارجی در کنار این نفرات قرار دهد. اگر جوانگرایی هم صورت گرفته است، پس چرا مربیان جوان موفقی همچون مهدی تارتار، ساکت الهامی، محمد ربیعی و ... روی نیمکت تیم ملی حضور ندارند؟ این نفرات مدرک معتبر دارند و در لیگ زحمت کشیدند و تجربه کسب کرده‌اند. استفاده از رحمان رضایی در کادر فنی به خاطر حضور یک مربی ایتالیایی است؟ آندرانیک تیموریان تا به امروز در کجا مربیگری کرده است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران باید با تمامی نفرات اصلی خودش در تورنمنت کافا شرکت می‌کرد، خاطرنشان کرد: موافق حضور تیم ملی با تمامی نفرات اصلی‌اش در مسابقات کافا هستم، چون کادر فنی تیم ملی تغییر کرده است و باید سرمربی جدید ایده و تفکرات فنی خودش را در تیم پیاده کند. بر همین اساس این مسابقات هم می‌تواند برای بالا بردن سطح تاکتیکی و فنی تیم ملی مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما