بیوگرافی مبینا نعمت زاده از تولد در خانواده ورزشی تا قهرمانی المپیک

بیوگرافی مبینا نعمت زاده قهرمان المپیک تکواندو را مشاهده میکنید.

بیوگرافی مبینا نعمت زاده از تولد در خانواده ورزشی تا قهرمانی المپیک

زندگینامه مبینا نعمت زاده

مبینا نعمت‌زاده متولد ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در خانواده آذری اهل زنجان در شهر تهران به دنیا آمد و در آن بزرگ شده است. پدرش عضو سابق تیم ملی پرورش اندام بود و این موضوع باعث علاقه مبینا به ورزش شد. مبینا دارای یک برادر به نام محمد مبین می باشد.برادرش محمد مبین نیز همچون خواهرش مبینا ورزشکار است و در رشته تیراندازی با تفنگ فعالیت می کند.

از 6 سالگی تا قهرمانی کشور

مبینا نعمت‌زاده از ۶ سالگی تکواندو را آغاز کرد و به سرعت عضو تیم نونهالان تهران شد یک سال بعد در مسابقات کشوری توانست قهرمان شود در حالی که همه حریفان او از او بزرگتر بودند این موفقیت اولیه نشان داد که یک استعداد جدید در تکواندو در حال ظهور است

بیوگرافی مبینا نعمت زاده از تولد در خانواده ورزشی تا قهرمانی المپیک

10 سالگی و تیم ملی

مبینا نعمت‌زاده در سن ۱۰ سالگی به تیم ملی تکواندوی ایران دعوت شد و با وجود سن کم به عنوان ملی پوش تکواندو ایران به جهان معرفی شد. اولین مدال مبین و نعمت‌زاده مربوط به مسابقات تکواندو نونهالان قهرمانی جهان در ویتنام و سال ۲۰۱۷ می‌باشد که توانست در این مسابقات مدال طلا را از آن خود کند.

پرافتخارترین تکواندوکار نونهال جهان

مبینا نعمت زاده در سال ۲۰۱۹ در مسابقات نونهالان قهرمانی آسیا که در کشور اردن برگزار می‌شد و همینطور رقابت‌های نونهالان جهان در کشور ازبکستان دو مدال طلای دیگر کسب کرد و به پرافتخارترین تکواندو کار نونهالان جهان تبدیل شد

موفقیت‌های مبینا نعمت‌زاده در رده نوجوانان نیز ادامه‌دار بود او در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ در ویتنام مدال طلا کسب نمود در همان سال در مسابقات نوجوانان جهان که در کشور بلغارستان برگزار می‌شد نیز توانست مدال طلا را از آن خود کند.

بیوگرافی مبینا نعمت زاده از تولد در خانواده ورزشی تا قهرمانی المپیک

اردوی بزرگسالان

مبینا نعمت‌زاده با وجود سن و سال بسیار کم به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد، و توانست در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی ۲۰۲۲ مدال نقره دریافت کند همینطور در جام باشگاه‌های آسیا در تهران مدال طلا اخذ نمود و در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به مدال برنز دست یافت

علاوه بر این‌ها یک مدال طلا و یک برنز در جامعه ریاست فدراسیون جهانی و دو مدال برنز در گرند پری‌های فرانسه و ایتالیا نیز در کارنامه مبینا نعمت‌زاده به چشم می‌خورد.

بیوگرافی مبینا نعمت زاده از تولد در خانواده ورزشی تا قهرمانی المپیک

المپیک 2024

مبینا نعمت‌زاده در سن ۱۹ سالگی توانست المپیک را تجربه کند او در وزن ۴۹ کیلوگرم توانست در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مدال برنز مسابقات را کسب کند.مبینا نعمت‌زاده، نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده‌بندی رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافته بود، با برتری مقابل رقیب عربستانی خود در دیدار رده‌بندی، موفق به کسب مدال برنز شد.

ملی‌پوش ۱۹ ساله تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ توانست به مدال برنز برسد و دومین زن مدال‌آور ایران در تاریخ این بازی‌ها شد.

بیوگرافی مبینا نعمت زاده از تولد در خانواده ورزشی تا قهرمانی المپیک

پذیرش در دانشگاه بدون کنکور

نعمت‌زاده که دومین مدال تاریخ زنان ایران در بازی‌های المپیک را به دست آورده، گفته : از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند چون به خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم. درسم هم خوب است اما به خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.

رئیس دانشگاه تهران با تبریک به این مدال‌آور کشورمان، اعلام کرد: در پی درخواست خانم نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه تهران از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران استقبال می‌کند.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما