حسودی تلویزیون به درآمد ۶ هزار میلیاردی شبکه نمایش خانگی
یکی از معاونان ساترا با اشاره به انحصار سه پلتفرم اصلی در بازار عرضه محصولات نمایش خانگی، از ضررها و عواقب این اتفاق برای کاربران سخن گفت.
به گزارش اقتصاد100 محمدحسن خلعتبری معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در گفت و گو با مهر، در این باره میگوید: بیش از ۴۰ درصد سهم بازار در اختیار سه پلتفرم قرار گرفته و یکهتازی آنها پدیده «قدرت مسلطها» را در عرصه رسانههای نمایشی به دنبال داشته است.
وی می گوید: وقتی یک مجموعه رسانهای سالانه ۶ هزار میلیارد تومان از محل تبلیغات، ماهانه ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اشتراک و روزانه حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل ترافیک اینترنتی درآمد داشته باشد، طبیعی است به راحتی زیر نظر بخشی از حاکمیت نمیرود خلعتبری درباره اتفاق مشابه در عرصه پلتفرمهای نمایشی میگوید: «وقتی یک مجموعه رسانهای سالانه ۶ هزار میلیارد تومان از محل تبلیغات، ماهانه ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اشتراک و روزانه حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل ترافیک اینترنتی درآمد داشته باشد، طبیعی است به راحتی زیر نظر بخشی از حاکمیت نمیرود.»
ارسال نظر