فوری/ میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۴ مشخص شد / مجردها در رتبه آخر افزایش

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۴ توضیحاتی ارائه کرد

فوری/ میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۴  مشخص شد / مجردها در رتبه آخر افزایش

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۴ گفت: مطابق بودجه سال ۱۴۰۴ حقوق افراد مجرد فاقد فرزند در سال آینده ۲۰ درصد رشد می کند. افراد متاهل به ازای هر فرزند ضریب افزایش حقوق خواهند داشت که تا ۵ فرزند این رشد به ۴۵ درصد می‌رسد. به صورت میانگین نیز حقوق و دستمزد ۲۸ درصد افزایش می‌یابد.

 فاطمه مهاجرانی ـ سخنگوی دولت - در نشست خبری در محل سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: امروز اولین جلسه تخصصی سخنگویی است و لازم است راجع به کلیات بوجه و اهمیت آن صحبت کنیم. بودجه مهمترین سند مالی است که در یک کشور برای میزان درآمدها و هزینه‌های یک سال نوشته می‌شود.

وی افزود: دولت در اولین سال تقدیم بودجه کلیات آن را سر موقع تحویل داد. امیدواریم این کلیات در تعامل با مجلس به تصویب برسد و بعد وارد جزئیات شویم.

در ادامه مژگان خانلو ـ سخنگوی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ابهاماتی درخصوص دو مرحله ای شدن بودجه امسال ایجاد شد؛ زیرا امسال تلاش شد اولین لایحه منطبق با قانون برنامه باشد و ابتدای سال ۱۴۰۴ زمان مناسب اجرای قانون باشد. این انضباط زمانی برایمان لازم بود که اول آبان مرحله اول بودجه تنظیم شد. امروز هم بودجه در مجلس رای گیری می شود.

وی افزود: لایحه بودجه چند ویژگی دارد. اولین ویژگی نظم و انضباط بود. مهمترین موضوع بعدی بعد یکپارچگی، انسجام و شفافیت بودجه بود. همچنین تلاش شد بودجه شوک آور نبود. به طور مثال از افزایش ناگهانی ارز ترجیحی خودداری شود. سیاست دولت حذف تعددهای نرخ ارز و رفتن به سمت ارز تک نرخی است.

خانلو گفت: در روزهای اخیر مطالبات گندمکاران به تدریج پرداخت شد و انشاءالله امروز با پرداخت مرحله آخر با گندمکاران تسویه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر سوء انتشار اوراق بر بازار سرمایه گفت: وقتی درآمد دولت تکافوی هزینه‌ها را ندهد باید دارایی سرمایه‌ای یا دارایی مالی را واگذار کند که یکی از آنها انتشار اوراق مالی اسلامی است. برداشت از صندوق توسعه ملی هم جزو دارایی‌های مالی محسوب می‌شود. عددی که برای سال آینده درخصوص انتشار اوراق در نظر گرفته شد ۵۰۰ همت است که درخصوص ۲۰۰ همت هم بدهی ها بهادرسازی شود که آثار و تبعات خود را دارد. از انجماد دارایی های بانکی جلوگیری می کند. اما سال آینده بابت تعهدات سررسید شده سال ۱۴۰۴ بازپرداخت اصل سود به بازار سرمایه و بازار پول خواهیم داشت. سال آینده هیچ فشاری به بازار سرمایه نمی‌آید.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بهبود وضعیت بورس سیاست بودجهای نیست بلکه سعی می کنیم از تصمیماتی که مخل بازار سرمایه باشد جلوگیری کنیم. از طرف دیگر تصمیماتی بگیریم که به بورس کمک کند. مثلا در یک مورد اگر شرکتهای بورسی میزان افزایش سرمایه دادند آن میزان افزایش سرمایه معاف از مالیات باشد. ما به عنوان دولت تلاش می کنیم در چارچوب سیاستهای منظم بودجه ای آسیبی به شرکتهای بورسی وارد نشود.

خانلو درباره اینکه آیادر بودجه ۱۴۰۴ تغییری در دهک بندی یارانه ها ایجاد خواهد شد گفت: درخصوص بحث یارانه ها اقدامی که انجام شد منابع و مصارف یارانه‌ها به بودجه عمومی منتقل شد. پرداخت یارانه جزو مصارف هدفمندی است. شاید یکی از دلایلی که آن را به بودجه آوردیم بی‌ثباتی در پرداختها بود. مصارف هدفمندی دقیقا باید سر موقع به خانوارها پرداخت شود. ضمن اینکه منابع را باثبات کردیم اما هیچ تغییری درخصوص یارانه نقدی و مستمری کمیته امداد و بهزیستی حاصل نشده است اما ظرفیتهایی در برنامه هفتم وجود دارد که بازبینی هایی به لحاظ آزمون وسع در وزارت تعاون صورت گیرد که اگر از این بخش کاهشی در پرداختها انجام شد به سایر یارانه بگیران اختصاص یابد.

وی درخصوص افزایش ۲۰ درصد حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۴ گفت: ما به این دلیل که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اجرا می کنیم محاسباتی که انجام دادیم به این صورت است که اگر شما خانم مجرد یا یک آقا فاقد فرزند باشید حقوق شما ۲۰ درصد رشد می کند. اگر متاهل باشید به ازای هر فرزند افزایش مییابد تا ۵ فرزند به ۴۵ درصد می رسد. به صورت میانگین نیز حقوق و دستمزد ۲۸ درصد افزایش می یابد

منبع: ایسنا

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما