جزئیات توافق شبانه قالیباف و پزشکیان

خبر خوش دولت و مجلس از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

اقتصاد 100 - پس از چند ماه کشمکش میان دولت و مجلس و بلاتکلیفی بازنشستگان در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، صبح امروز دولت و مجلس از دستیابی به توافق در این زمینه خبر دادند.

خبر خوش دولت و مجلس از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش اقتصاد 100 ،  پاستور و بهارستان امروز یک خبر خوش را مخابره کردند، مخاطب این خبر نیز بازنشستگان بودند. بنا بر آنچه دو مقام دولتی و مجلسی بیان کردند همسان سازی حقوق بازنشستگان بالاخره به ایستگاه اجرایی شدن رسید و قرار است از این ماه اجرایی شود.

سریال پر کش و قوس همسان سازی بازنشستگان

سریال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آذرماه سال گذشته آغاز شد. در آن زمان، نمایندگان مجلس کلیات لایحه بودجه 1403 را به دلیل عدم تأمین منابع لازم برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رد کردند. به همین دلیل، دولت رئیسی برای جلب نظر بهارستانی‌ها، اقدام به اصلاح کلیات لایحه بودجه کرد.

در این راستا، دولت سیزدهم نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از 9 درصد به 10 درصد افزایش داد و مقرر شد که درآمد حاصل از این افزایش به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد.

با این حال، با گذشت هفت ماه از سال 1403، هنوز خبری از تخصیص منابع برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منتشر نشده است. در برنامه هفتم توسعه نیز به این موضوع اشاره شده و مقرر گردیده که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در طی سه سال انجام شود: 40 درصد در سال اول (1403) و 30 درصد در هر یک از دو سال بعدی (1404 و 1405).

این در حالی است که در تاریخ چهارم تیرماه امسال، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، از آغاز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و اعلام کرد که این فرآیند از ابتدای سال جاری شروع خواهد شد.

با این حال، مشخص شد که این خبر تنها شامل بازنشستگان کشوری می‌شود و بازنشستگان تأمین اجتماعی از آن محروم خواهند بود. منظور همچنین بیان کرد که دولت در قانون بودجه امسال، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی به تأمین اجتماعی در نظر گرفته است تا همسان‌سازی حقوق این گروه نیز انجام شود و جلساتی برای نهایی کردن روش پرداخت این مبلغ در حال برگزاری است.

بازنشستگان

آخرین خبر دولت رئیسی در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به نظر می‌رسد آخرین خبر مهم دولت رئیسی در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، توسط میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در اواسط تیرماه امسال اعلام شد. او بیان کرد که واریز علی‌الحساب سه میلیون تومانی، آغاز فرآیند همسان‌سازی در دولت سیزدهم بوده است. با این حال، این فرآیند با چالش‌هایی روبرو شده و تا کنون تنها برای ماه‌های فروردین تا خرداد اجرایی شده است.

پشت پرده اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

در همین راستا طبق آنچه که خبرگزاری تسنیم نوشته با وجود اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ منابع لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است، هنوز کسری در پرداخت‌ها مشاهده می‌شود. این کسری ناشی از پرداخت‌های علی‌الحساب یک میلیون تومانی است که شامل تمامی بازنشستگان نمی‌شود.

به طور کلی، ۳۸ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده که تاکنون پرداخت قابل توجهی از آن انجام نشده است. به تازگی، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور، ۸ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافته، اما در مورد ۳۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده، به دلیل محدودیت‌های مالی دولت، ابهاماتی وجود دارد. وزیر کار اعلام کرده که این مبلغ تا پایان سال به صورت اوراق بدهی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان

حال پس از چند ماه کش و قوس دولت و مجلس و بلاتکلیفی بازنشستگان؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه  صبح امروز چهارشنبه 18 مهر ماه اعلام کرد که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان امروز در دولت مصوب شده است. وی افزود که به محض ابلاغ این مصوبه، احکام مربوط به بازنشستگان صادر خواهد شد.

محمدباقر قالیباف هم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر ماه) گفت: در جلسه شب گذشته درباره موضوع بازنشستگان بحث و تبادل نظر شد و قرار بر این شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز و اجرایی شود.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما