اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون عمران

خروجی مسکن مهر و مسکن ملی رضایتمندی به دنبال نداشت

اقتصاد 100-عضو کمیسیون عمران گفت:خروجی طرح مسکن مهر و نهضت مسکن ملی چیزی نبوده که رضایت مندی به همراه داشته باشد،در ساخت واحدهای مسکونی نباید کیفیت فدای کمیت شود.

 خروجی مسکن مهر و مسکن ملی رضایتمندی به دنبال نداشت

علیرضا نثاری نماینده نهاوند افزود: بهتر است بجای اینکه سالیانه یک میلیون واحد ساخته شود، 200 هزار واحد ،اما با کیفیت لازم برای صاحب خانه شدن افراد مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه موازنه مالی در ساخت مسکن نشان می دهد بانک ها همکاری لازم را نداشتند تصریح کرد:شاهدیم در پایان دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات مسکن قفل شد که اگر این فرآیند ادامه یابد مشکل حل نمی شود.البته با وزیر راه و شهر سازی صحبت شده وایشان قول مساعد داد قانون جهش تولید مسکن پیگیری شود.

نماینده نهاوند درمورد آشفتگی قیمت بازار مسکن گفت: مولفه های تصمیم گیری حاکمیتی نیستند بیشتر به بخش خصوصی ارتباط دارد،متاسفانه عدم تصدی گری بخش خصوصی و نظارت صحیح و به موقع منجر به آشفتگی این بازار شده و عده ای از این مساله سوء استفاده کرده و بازار را به نفع خود تغییر دادند و مردم در این میان ضرر کردند.

وی افزود: در ساخت مسکن،تسهیلات باید همراه با یارانه و باز پرداخت آن طولانی مدت باشد تا متناسب با درآمد افراد پرداخت اقساط صورت گیرد.سود تسهیلات باید 5 یا نهایتا 12 درصد باشد نه 23درصد.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما