اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون عمران مجلس

خوش بین به سرعت بخشیدن ساخت مسکن در سال اول کار دولت نیستیم

اقتصاد 100-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خوش بین به سرعت بخشیدن ساخت مسکن نیستیم هرچند این امر به عنوان یک مهم در دستور کار رئیس جمهور قرار دارد اما در سال اول کار دولت چهاردهم این انتظار نمی رود.

خوش بین به سرعت بخشیدن ساخت مسکن در سال اول کار دولت نیستیم

حبیب قاسمی نماینده شهرضا با اشاره به اسناد بالا دستی و قوانین موجود کشوربرای ساخت مسکن افزود: براساس آمارهایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی مسکن ارائه شده ،دو میلیون پانصد واحد از صفر تا 80 درصد در دست اقدام است که پروژه نیمه تمام محسوب می شود اما آنچه مسلم است 20 میلیون جمعیت فاقد سر پناه ایمن هستند.

وی با بیان اینکه با وجود قوانین کافی به دلایل مختلف در بخش مسکن موفق نبودیم تصریح کرد:یکی از دلایل، تعدد دستگاههای متولی مسکن است ،وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداریها و نظام مهندسی دخیل در این امرهستند لذا متولی واحدی برای اظهار نظر قطعی وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران گفت: بحث دیگر تامین منابع مالی است، در قانون تاکید شده تا 20 درصد منابع بانک های دولتی باید به بخش مسکن تخصیص داده شود ولی میانگین تنها 3 درصد محقق شده و بانک مسکن که متولی امرمحسوب می شود نزدیک به 50 درصد آورده داشته و می گوید تکالیفش رادر حوزه مسکن بطور صد درصد انجام داده اما این مربوط به اقدامات ملی نیست.

قاسمی با اشاره به اینکه قانون،مفاد تبیهی برای انجام نشدن تکالیف در نظر گرفته گفت: دستگاههای نظارتی از جمله مجلس باید به این مساله ورود کنند.

نماینده شهرضا با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران حساسیت خود نسبت به مسکن را تعریف کرده و در خصوص کمبود،ناکافی بودن یا دیر تخصیص دادن اعتبارات گفت: در این زمینه جلساتی با رئیس جمهور و وزیر راه و شهر سازی برگزار شده است.

وی در پاسخ به اینکه روند تولید مسکن در دولت سیزدهم اتفاق نیفتاد،آیا دولت چهاردهم می تواند این تعهد را عملیاتی کند تصریح کرد:خیلی خوش بین به سرعت بخشیدن این روند نیستیم اما به عنوان یک مهم در دستور کار رئیس جمهور وجود دارد،البته در سال اول کار دولت چهاردهم این انتظار نمی رود.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما