قیمت واقعی بلیت مترو برای هر سفر چقدر است
اقتصاد 100 - اگر ساز و کار لازم برای پرداخت هزینه استفاده مسافران شهرهای حومه از متروی تهران پیشبینی نشود، تأمین هزینههای مضاعف که به متروی پایتخت تحمیل میشود، عملاً امکانپذیر نخواهد بود.
به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100 ، سید جعفر تشکری هاشمی،رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران باارائه گزارشی از حضور خود در آخرین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، گفت: برای رسیدن به سقف ۴ میلیون سفر روزانه از طریق مترو باید مسائل و مشکلات ناوگان ریلی را برطرف کنیم و بدون در اختیار داشتن واگن و قطار مورد نیاز، ساخت ایستگاه و خط جدید، هیچ دردی از متروی پایتخت درمان نخواهد کرد.
این عضو شورای شهر همچنین تأکید کرد: طبق برنامه ۵ ساله ششم، احداث خطوط ریلی حومهای به شرکت راهآهن واگذار شده است در صورتی که اتصال خطوط ریلی شهر جدید پرند، ورامین و اسلامشهر به خطوط متروی تهران در نظر گرفته شده است
به گفته تشکری هاشمی با استناد به ابهامات موجود در مورد وضعیت متروی حومه پایتخت، بازگرداندن مسئولیت احداث خطوط ریلی حومهای به شهرداری تهران ضروری به نظر میرسد. البته همزمان، روشن شدن نوع ارتباط حقوقی شبکه ریلی حومهای با تهران به عنوان شهر مادر نیز ضرورت دارد تا بار مالی اضافه بابت جابهجایی مسافران شهرهای اطراف بر روی دوش شهر تهران و شهروندان آن نیفتد.
به گفته وی اکنون به ازای یک مسافر ۲۰ هزار تومان هزینه میشود و این در حالیست که به طور متوسط ۲۰۰۰ تومان از مردم اخذ میشود و ما عملا به مردم سایر شهرهای پیرامونی تهران یارانه میدهیم که باید این مسئله تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام /
ارسال نظر