اسقاط ساختگی خودروهای فرسوده در تهران؛
کسب درآمد یا حذف آلودگی، اولویت شهرداری کدام است؟
اقتصاد 100- عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اسقاط خودروهای فرسوده در پایتخت گفت: متاسفانه این کار در تهران با فراز و نشیبهای زیادی روبرو بوده است، چرخه اسقاط خودروهای فرسوده دچار اشکال است.
به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، علی اصغر قائمی گفت: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحبان آن و اسقاطشان تنها به صورت شکلی انجام میشود یعنی عملا خودرویی اسقاط نمیشود اما گواهی اسقاط صادر می شود.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: در چرخه اسقاط خودروهای فرسوده باید بازنگری شود، زمانی باید به صاحب خودرو فرسوده گواهی اسقاط تحویل داد که حتما اسقاط انجام شده باشد نه اینکه برای صدور گواهی هزینهای پرداخت شود.
قائمی بیان کرد: این اقدامات موجب فساد میشود و ستاد بازسازی خودروهای فرسوده گزارشی ارائه نکرده است.
پیشتر سردار حسینی، جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفته بود که در کشور ۴۷ درصد خودروها معادل ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده هستند که از این میزان ۷ میلیون دستگاه در کلانشهرها در حال ترددند. فلسفه اسقاط این است خودروی فرسوده از سیکل خارج شود و خودروی جدید و استاندارد هم از لحاظ فنی و هم لحاظ آلایندگی وارد شود.
انتهای پیام/
ارسال نظر