تهران بیش از 10 میلیون نفر گنجایش ندارد!/ برای مسکن شاید ولی برای سکونت جا نداریم!

اقتصاد 100 - رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درتذکری به بحث سکونت پذیری شهر تهران پرداخت و گفت: از دولتمردان می خواهم نسبت به سکونت پذیری شهر تهران تجدیدنظر کنند چراکه تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر گنجایش ندارد.

تهران بیش از 10 میلیون نفر گنجایش ندارد!/ برای مسکن شاید ولی برای سکونت جا نداریم!

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100،  پیرهادی با بیان اینکه مدیرعامل آب و فاضلاب بارها طی نامه های مختلف اعلام کرده است که شهر پرند ظرفیت ندارد، گفت: بر اساس اعلام مجموعه آب و فاضلاب، شهر پرند برای سکونت پذیری بیشتر آب و زیرساخت ندارد، در شهر پرند حتی با گذر از ۴۰۰ متر به آب نمیرسیم؛ پرند ظرفیت گنجایش بیشتر و آب و برق هم ندارد.

ناصرامانی نیز درخصوص شهرک سازی در تهران گفت : دو جلسه پیش در خصوص ظرفیت پذیری شهر تهران تذکر داده وگفتم که  به سقف جمعیتی  طرح جامع و رسیدیم و باید 10 درصد جمعیت پیش بینی شده در طرح جامع را خالی نگاه داریم و قرار نیست ما صد در صد جمعیت پیش بینی شده در طرح جامع را پر کنیم .

این عضو شورای شهر تهران گفت :در تامین سرانه های خدماتی مانند آب و برق و گاز ، حمل و نقل و فضای سبز مشکل داریم. بنابراین این که چرا می خواهیم به سمت شهرک سازی برویم مشخص نیست ؟

وی ادامه داد : شورای شهر در جریان این که قرار است این شهرک ها کجا ساخته شود ، به چه تعداد و برای چه کسانی و چگونه سرانه هایش تامین می شود نیست و ما تنها در مصاحبه های شهردار از این طرح ها مطلع می شود و از جزییات آن آگاهی نداریم .

جعفر بندی شربیانی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هم گفت : آن چه شورا و شهرداری درخصوص بارگذاری های مسکونی می گویند در چارچوب طرح جامع و تفصیلی است .

او ادامه داد: ایده ای را برای نوسازی بافت فرسوده دنبال می کنیم و آن نوسازی به صورت بلوکی  است تا تبدیل به شهرک هایی ایمن ، به روز و مدرن شوند . اگر این اتفاق با سرعت و حجم بالا در بافت فرسوده بی افتد می توانیم به نوسازی این بافت امیدوار باشیم . این یک الگو است که ما به دنبال آن هستیم و باید در خصوص آن بحث و تبادل نظر شود و همه موضوعاتش هم دیده شود تا مشکلات واشکالات احتمالی اش هم شناسایی ورفع شود .

حمید رضا صارمی معاون شهرسازی شهردار تهران هم درباره جزییات شهرک سازی در تهران گفته است : ارائه بسیاری از خدمات شهری در نقاط مختلف شهر باعث ایجاد سفرهای زیاد شهری شده است. بر همین اساس در طرحی با عنوان محله الگو محله‌هایی به صورت الگو در تهران ساخته می‌شود که نیازهای ساکنان خود را برآورده کند. بی تردید افزایش سفرهای درون شهری موجب ایجاد ترافیک و افزایش آلودگی هوا خواهد شد. لذا طرح محله‌ای در دستور کار قرار گرفته که در قالب آن این محلات به صورت پایلوت و آزمایشی انتخاب خواهند شد. سه یا چهار محله تمام زیرساخت‌ها و حداقل امکانات لازم در آنها تأمین می‌شود تا از این طریق شاهد کاهش جابجایی‌ها و سفرهای درون شهری باشیم.

صارمی تاکید کرد: بخشی از اجرای این طرح آغاز شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ سه یا چهار محله الگو ساخته شود. نظر شهرداری تهران این است که این محلات در مناطق مختلف ساخته شوند.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران هم معتقد است : ظرفیت شهرک سازی در تهران وجود دارد اما نیاز است شهرک‌هایی که سرانه‌ها را تامین و آسایش ایجاد می‌کند در تهران داشته باشیم. آنچه که شهردار تهران عنوان کرده سبد نیازهای مردم در یک مختصات است. این شهرک‌ها باید تمام نیازها را پاسخ دهند و مردم بتوانند دسترسی لازم را برای تامین نیازهای خود داشته باشند؛ ولی به صورت کلی این امکان در تهران وجود دارد و باید این موضوع را مورد حمایت قرار دهیم. البته این حمایت باید پس از بررسی و تبادل نظر در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما