کمبود منابع در آموزش و پروش جبران می شود؟

اولین گام اقتصادی دولت پزشکیان از نگاه یک نماینده مجلس

اقتصاد100- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مشکلات مربوط به معیشت، بازنشستگان، پرستاران و ساماندهی اقتصادی کشورگفت: مقام معظم رهبری اولویت اول کشور را مسایل اقتصادی دانستند و دولت هم بر این امر اعتراف دارد ، لذا در کوتاهترین مدت،باید وضعیت اقتصادی بهبود ببخشیده شود تا ازاین شرایط بیرون برویم.

اولین گام اقتصادی دولت پزشکیان از نگاه یک نماینده مجلس

اکبر پولادی باغبادرانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با اقتصاد 100، گفت: در نشست مجلس با وزیر آموزش پرورش تاکید شد که کادر تحصیلی برای مهر 1403 از بین نیروهای متقاضی تامین شود و وضعیت معلمان تعیین تکلیف شود.

نماینده لنجان افزود: تعداد قابل توجهی از نیروها، با عناوینی چون خرید خدمات، پیش دبستانی یا غیرانتفاعی نگرانی هایی دارند و تقاضا دارند به عنوان نیروی رسمی، وارد آموزش و پرورش شوند.

وی در مورد معیشت معلمان گفت: آموزش و پرورش اولویت اول اکثر دولت ها نبوده و با توجه به گستردگی خدمات این بخش در سراسر کشور و در برگیری خانوارها، نیازمند پشتیبانی قوی اقتصادی است.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: تمامی منابعی که طی این سالها در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته در حوزه جاری و حقوق مزایا مصرف شده و برای کیفیت بخشی  وزارتخانه مبلغی باقی نمانده و اختصاص همین منابع موجود نیز مورد اعتراض معلمان است چون حقوق آنان با تورم و شرایط اقتصادی هماهنگ نیست.

وی با تاکید بر بهبود شرایط آموزش و پرورش و کادر آموزشی گفت: در سالهای گذشته قدم های خوبی برداشته شده اما با توجه به نرخ بالای تورم ،به هیچ وجه کافی نیست. حوزه آموزش نیازمند کیفیت بخشی و منابع جدید است بنابراین حوزه تعلیم و تربیت باید حمایت و کمک شود.

نماینده لنجان در خصوص اولین گام اقتصادی دولت بعد از تشکیل کابینه نیز تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کردند در اولین گام خود بر برنامه هفتم توسعه و مهمتر از آن برنامه چشم انداز 1404 متمرکز می شوند لذا در کمیسیون های مجلس و وزارتخانه ها، این اهداف و نقشه راه باید پیاده سازی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مشکلات مربوط به معیشت، بازنشستگان، پرستاران و ساماندهی اقتصادی کشورگفت: مقام معظم رهبری اولویت اول کشور را مسایل اقتصادی دانستند و دولت هم بر این امر اعتراف دارد ، لذا در کوتاهترین مدت،باید  وضعیت اقتصادی بهبود ببخشیده شود تا ازاین شرایط بیرون برویم.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما