اختصاصی اقتصاد 100

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: افزایش قیمت انرژی به صلاح نیست

اقتصاد 100-رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:اهتمام مجلس و دولت اجرای قانون برنامه هفتم توسعه وجایگزینی انرژیهای نوین، جهت کنترل ناترازی موجود است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: افزایش قیمت انرژی به صلاح نیست

موسی احمدی نماینده جم وکنگان گفت:باید برای جبران ناترازی های موجود به سمت استفاده از انرژی  های تجدید پذیر مثل خورشید ،باد و امواج برویم و به ساخت نیروگاههای برق آبی و استفاده از سوخت های فسیلی اکتفا نکنیم.

وی افزود: برای کنترل ناترازی انرژی بخصوص برق،بهینه سازی مصرف دنبال می شود و معتقدیم سیاست اقتصادانان برای افزایش قیمت ها مشکلاتی را ایجاد می کند که به صلاح نیست.

رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه برای بهینه سازی مصرف، سیاستهای تشویقی در نظر گرفته شده تصریح کرد: امسال 40 درصد مصرف کنندگان برق، که صرفه جویی داشتند تشویق شدند اما برای کسانی که سقف مصرف را رعایت نکردند ،هزینه ها بصورت پلکانی افزایش یافت.

وی افزود: چنانچه بر روی بهینه سازی مصرف انرژی کارشود قطعا نتیجه، بهتر از ساخت پالایشگاه است که زمان بر است. صنایع بزرگ کشور نیز طبق برنامه هفتم باید در مقاطع خاص ، برق "خود تامین " داشته باشند.

موسی احمدی نماینده جم وکنگان درخصوص استفاده از انرژی تجدید پذیر در بخش صنعت گفت: سیاست برنامه هفتم این است که مناطقی که انرژی خورشیدی دارند از این ظرفیت استفاده نمایند، به دلیل نبودعزم راسخ بین دولت و مجلس اجرای برنامه های اول تا ششم توسعه موفق نبود و تنها 30 درصد آن تحقق یافت، اما دولت چهاردهم وشخص رئیس جمهور تاکید دارند که تنها برنامه توسعه هفتم و اسناد بالا دستی اجرا خواهد شد.

وی در خصوص اینکه سال آینده نیز با ناترازی انرژی مواجه خواهیم بود افزود: قطعا ناترازی کاهش پیدا خواهد کرد وبا برنامه ریزی خوب و تعاملی که با وزارتخانه ها خواهیم داشت از هم اکنون مکاتبه ها آغاز شده و مجلس اقدامات نظارتی خود را خواهد داشت.

رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: مجلس دوازدهم سیاست خود را بر نظارت متمرکز کرده و امیدواریم با چنین برنامه ای ضمن کمک به دولت ، سال آینده حداقل مشکل را داشته باشیم .

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما