اختصاصی اقتصاد 100/رئیس کمیسیون عمران

دولت سیزدهم در حوزه مسکن:دو میلیون پروژه را کلید زد که فقط 30درصد پیشرفت داشته

اقتصاد 100- رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد گزینه های اقتصادی کابینه چهاردهم گفت: برخی از گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور مثل اقتصاد و کشاورزی خوب وبرخی مانند صنعت و نیرو ضعیف هستند،در مورد گزینه وزارت رفاه هم باید بگویم کارش سخت است.

 دولت سیزدهم در حوزه مسکن:دو میلیون پروژه را کلید زد که فقط 30درصد پیشرفت داشته

محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم با تاکید بر اینکه وزیر جدید راه و شهرسازی باید رویکرد  ساخت مسکن را در اولویت قرار دهد افزود: باید مطابق قانون سالی یک میلیون مسکن بسازیم اما از  برنامه خیلی عقب هستیم ،درسه سال گذشته حدود دو میلیون مسکن با پیشرفت متوسط  30 درصد شروع شد که نشان می دهد فاصله بسیار است و حتما وزیری که می آید باید اولویت اولش را ساخت مسکن بگذارد.

وی تصریح کرد: انتظار نداریم وزیر مسکن برود مسکن بسازد بلکه می خواهیم سیاستگذاری و ریل گذاری برای ساخت مسکن داشته وانبوه سازان و بخش خصوصی را در این بخش فعال کند وبتواند  بانک ها را با خودهمراه کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  با تاکید بر اینکه  بانک ها در شرایط فعلی از انجام تعهدات قانونی خود سرکشی می کنند خاطر نشان کرد:بانک مسکن بهترین بانکی بود که کار خود را انجام داد ولی  دیگربانک کار خود را به درستی انجام نمی دهند و درصد اجرای قانون از سوی آنها بسیار پایین است لذا انتظار داریم دستگاه قضایی مساله را بررسی کند.

نماینده جهرم گفت:بزودی جلسه بررسی عملکرد بانک ها با حضور دیوان محاسبات برگزار خواهیم کرد و به جد موضوع را برای برخورد با کسانی که از انجام قانون استنکاف کردند دنبال می کنیم.

وی د رمورد اعلام خبری مبنی بر ورود چینی ها به صنعت ساختمان و تحول در این بخش گفت:امیدی ندارم که اتفاقی بیافتد اگر تکنولوژی وارد کشورشود تا توسعه ساختمانی داشته وهزینه ها کم شود استقبال می کنیم ولی وارد کردن مصالح و نیروی کار را نمی پذیریم چون از نظر اقتصادی توجیه پذیر نیست.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما