اختصاصی اقتصاد 100/ عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم

نماینده مجلس: در زمان جنگ کشور را بهتر اداره کردیم/ وضع بورس و ارز خوب نیست

اقتصاد100-عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت:در زمان دفاع مقدس ،با وجود تحریم های بسیار شدید توانستیم قیمت ارز و ارزش پول ملی را حفظ کرده وحتی جنگ را مدیریت کنیم اما سوال این است چرا الان نمی توانیم، چون نظارت برخی دستگاه ها واقعا ضعیف است.

نماینده مجلس: در زمان جنگ کشور را بهتر اداره کردیم/ وضع  بورس و ارز خوب نیست

علیرضا زندیان منتخب دوازدهمین دوره مجلس از حوزه بیجار با انتقاد از عدم نظارت بر برخی دستگاهها افزود: مجلس دوازدهم باید برای یکبار شده پای کاربیاید و نظارت قوی داشته باشد تا رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد پاسخگو باشند و اعلام کنند می توانند یا نمی توانند نظارت برسیستم داشته باشند، اگرنه، مجلس به این امر ورود کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نظارت دقیق وجدی بر دستگاهها را باید در اولویت کاری خود قرار دهد تصریح کرد: نظارت بریکسری از دستگاهها وفضای مجازی واقعا ضعیف است و شاهد این هستیم که بورس کشور و نرخ ارز نیز به این دلیل دچار تلاطم است بنابراین مجلس دوازدهم باید فکر اساسی در این زمینه داشته باشد.

منتخب مردم بیجار در مورد میزان هزینه ودرآمدهای جامعه گفت: باید نسبت به گذشته باز تعریفی در خصوص هزینه ها و نیازهای جامعه داشته باشیم قطعا نیازهای خانواده در گذر زمان متفاوت و متنوعتر می شود و به تبع آن هزینه ها نیز تغییرمی کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه ها در شرایط فعلی با درآمد ها همخوانی ندارد افزود:درچنین شرایطی خط فقر اتفاق می افتد و خانوار ها نمی تواند حتی به خدمات بهداشتی و درمانی دست پیدا کنند.

زندیان تصریح کرد: دراقتصاد کاهش ارزش پول ملی بحث مهمی است وقتی قیمت کالا ها بر اساس دلار و ارز خارجی سنجیده می شود و ارزش پول ملی حس نمی شود شاهدیم که تورم اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه حتی یک کشورعقب مانده آفریقایی نیز ارزش واحد پول ملی خود را حفظ می کند خاطر نشان کرد:وقتی ارز ترجیحی برای کالای اساسی 28 هزارو 500 تصویب می شود اما قیمت مبادله ای 40 هزار تومان است وداخل بازار قیمت چیز دیگری است وتفاوت بالایی دارد قطعا این تفاوت قیمت ،در کشور فساد و رانت ایجاد می کند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تاکید کرد: به ریاست بانک مرکزی گفتم هر یارانه ای درجامعه بدهید حس نمی شود چون ارزش پول ملی پایین می آید و دلار بالا می رود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما