اتحادیه اروپا صادرات لوازم خانگی به روسیه را تحریم می کند؟

اقتصاد100- از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه 2022، اتحادیه اروپا 10 بسته تحریمی را که برای تضعیف ظرفیت روسیه برای جنگ در اوکراین طراحی شده بودند، تصویب کرده است ولی اکنون به نظر می رسد که لوازم آشپزخانه در کانون تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا صادرات لوازم خانگی به روسیه را تحریم می کند؟

 

به گزارش گروه لوازم خانگی، روزنامه بریتانیایی تلگراف که ادعا می‌کند گزارش محرمانه اتحادیه اروپا را دیده است، می‌گوید بروکسل درحال بررسی اعمال محدودیت‌های تجاری برای کشورهایی است که به روسیه کمک می‌کنند تا این کشور بتواند ناوگان تانک‌های جنگ‌زده خود را تعمیر کند. گفته می شود

در این گزارش آمده است که این کشورها ریزتراشه‌های موجود در ماشین‌های لباسشویی نو و دست دوم را به دست روسیه می رسانند تا بتواند با کمک آنها، ناوگان جنگی تخریب شده خود بویژه تانک ها را تعمیر کرده و به چرخه جنگ بازگرداند.

 گفته می شود در این گزارش محرمانه آمده است که اتحادیه اروپا تهدید کرده، تحریم‌های ثانویه علیه کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز اعمال خواهد کرد که این تحریم ها شامل مجازات‌هایی برای افراد و نهادهای خارج از صلاحیت قانونی اتحادیه اروپا هم خواهند بود.

-1x-1

اما نویسنده در گزارش تلگراف آورده است که باید نسبت به این موضوع واقع بینانه تر نگاه کرد. هنگام سنجش اعمال تحریم‌های ثانویه، سیاست اتحادیه اروپا باید بر اساس سیاست واقعی و تفکر استراتژیکی باشد که ریشه در عقل سلیم دارد و ایدئولوژی و خشم نمی تواند راهکار مناسبی باشد.

نویسنده این گزارش با نادرست خواندن سیاست اتحادیه اروپا برای محدود کردن صادرات لوازم خانگی به روسیه می گوید: تحمیل محدودیت های تجاری ازسوی اتحادیه اروپا بر سایر کشورها با این ظن که آنها در حال فروش مقادیر قابل توجهی از لوازم خانگی به روسیه هستند و روسیه تنها از ریزتراشه های این لوازم خانگی استفاده می کند تا جنگ را هدایت کند، به طور بالقوه برای منافع استراتژیک غرب در سراسر آسیای میانه، مخرب است.

شواهد نشان می‌دهد که برداشت ریزتراشه‌های موجود در لوازم خانگی که در کشورهای «ثانویه» تولید می‌شوند، معمولاً برای استفاده نظامی، یک اتفاق بسیار نادر است و مقرون به صرفه هم نیست چراکه کشورهای اتحادیه اروپا صادرات پردازنده‌های اصلی اتحادیه اروپا را که در یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی و سایر لوازم خانگی استفاده می‌شوند، به طور جدی محدود نکرده‌اند.

نویسنده این گزارش اعتقاد دارد، رهبران اتحادیه اروپا و G7 باید قبل از اینکه اصرار داشته باشند کشورهایی که عمدتاً در آسیای مرکزی و قفقاز، انرژی و منابع خود را صرف اقداماتی مشکوک با پیامدهای سیاسی بالقوه منفی برای خود می کنند، دو بار فکر کنند. تحریم و احتمالاً مجازات مصرف کنندگان و تاجران لوازم خانگی با توجه به دسترسی آسان ریزتراشه های نظامی در بازار، درحال حاضر غیرمنطقی و غیرعملی است.

ازسوی دیگر ردیابی این تراشه ها پس از تحویل به توزیع کنندگان یا فروشندگان در کشورهای ثالث در سراسر جهان، تقریباً غیرممکن است.

وی همچنین در تفسیر خود با انتقاد از نگاه اتحادیه اروپا آورده است: چرا ارتش روسیه یا هر نظامی دیگری تمام مشکلات و هزینه های یافتن، واردات یا خرید تعداد زیادی ماشین لباسشویی و یخچال را متحمل شود درحالی که سفارش دادن مقادیر زیادی ریزتراشه از بسیاری شرکت‌ها و فروشندگان در سراسر جهان، از جمله تراشه‌های سازگار با سیستم موقعیت‌یابی جهانی خود روسیه، آسان‌تر و ارزان‌تر است.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما