هامکس ۱۴۰۱ پای کشورهای اتحادیه اوراسیا را به بازار ایران باز کرد

اقتصاد100-عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: هامکس ۱۴۰۱ پای کشورهای اتحادیه اوراسیا را به بازار ایران باز کرد

هامکس ۱۴۰۱ پای کشورهای اتحادیه اوراسیا را به بازار ایران باز کرد

به گزارش گروه لوازم خانگی ، عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در زمینۀ نقش نمایشگاه های تخصصی بین المللی کشور در توسعه صادرات و تولید کشور و فعالیت انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و تجربه‌های آن در برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اثرگذاری آنها بر تولید، بازاریابی، صادرات و کمک به فعالان کسب وکار گفت وگویی با کتاب سال صنعت نمایشگاهی انجام داده و به نکات مهمی در این زمینه اشاره کرده است.

برای شروع گفت و گو مختصری درباره فعالیت تان در صنعت نمایشگاهی کشور توضیح دهید.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تشکل ملّی صنعت لوازم خانگی کشور، تاکنون مجری ۲۲ رویداد نمایشگاهی در عرصة صنایع لوازم خانگی بوده است.

از دو سال گذشته تاکنون، رویداد نمایشگاه بین‌المللی صنایع لوازم خانگی ایران با عنوان «هامکس» برگزار می شود و امسال نیز رویداد بیست و دوم نمایشگاه صنایع لوازم خانگی ایران یا هامکس ۱۴۰۱ (۲۰۲۲) را برگزار کردیم.

 به عنوان یکی از فعالان صنعت نمایشگاهی ایران در سال ۱۴۰۱ چه چالش ها و دستاوردهایی داشته اید؟

در بخش نخست باید گفت که رویداد نمایشگاهی هامکس 1401 از لحاظ رتبه بندی دارای گرید +A  بوده است و این به آن معنی است که چنین رویدادی باید میزبان هیات‌های تجاری بوده و همچنین چندین برنامه علمی نیز باید در طول مدت نمایشگاه برگزار شود.

در زمینه حضور هیات‌های تجاری باید اشاره نمایم که این مهم با تمرکز بر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صورت گرفت و منجر به تعاملات و مبادلات خوبی در زمینه صادرات و همکاری‌های مشترک شد. همچنین رویداد علمی هاتک از سوی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت تعمیق ساخت داخل و تولید محصولات هوشمند لوازم خانگی برگزار شد.

در بخش دوم باید به میزان رضایتمندی از این رویداد اشاره کرد؛ به گواه نظرسنجی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SIDبه عنوان یکی از مراکز و هسته‌های پایش و تحلیل افکار سنجی، که نهادی مستقل در عرصة نظرسنجی است، رویداد هامکس 2022 توانسته رضایتمندی 97 درصدی بازدیدکنندگان را جلب کند. این رضایتمندی نسبت به سال گذشته ارتقایی 11 پله‌ای داشته است.

یکی از نکات قابل ذکر در این‌ رابطه، کیفیت برگزاری نمایشگاه است. این مورد به دو بخش پیش و حین برگزاری نمایشگاه دسته بندی می‌شود. در بخش پیش از برگزاری که عمدتاً مربوط به فرآیند ثبت نام است، میزان رضایت در حدود ۶۰ درصد بوده و اکثریت مشارکت‌کنندگان از فرآیند ثبت نام الکترونیکی رضایت داشته اند.

در حین برگزاری نمایشگاه نیز شرکت‌کنندگان کیفیت برگزاری مراسم افتتاحیه را نسبت به سال‌های پیشین بهتر ارزیابی کرده‌اند. علاوه بر این، ۹۸ درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی نمایشگاه را نسبت به نمایشگاه سال گذشته پیشرفته‌تر دانسته‌اند. البته نارضایتی‌های اعلامی نیز در حین برگزاری این نمایشگاه وجود داشته است که مرتبط با موضوعاتی از جمله تأمین امنیت سالن‌ها، نظافت و تهویة سالن‌ها است؛ ناگفته نماند که تأمین این دست از موارد با نمایشگاه بین‌المللی تهران بوده و از حیطة اختیارات مجری خارج است.

با این حال ۹۲ درصد از مشارکت کنندگان گفته‌اند که در سال‌های آتی نیز تمایل به حضور در نمایشگاه دارند که این برای انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به عنوان برگزار کنندة رویداد هامکس بسیار مهم است.

 آیا نقش و تاثیر برگزارکنندگان نمایشگاه ها و رویدادها در صنعت نمایشگاهی ایران را متناسب با توانایی و ظرفیت آنها ارزیابی می کنید؟ برای ارتقای نقش و تاثیر آنها چه پیشنهادهایی دارید؟

این موضوع نسبی است و در صنایع مختلف و همچنین از نمایشگاهی به نمایشگاه دیگر متفاوت است. اگر به صورت کلان بخواهیم به سوال شما پاسخ بدهیم، باید به این نکته اشاره کنیم که ایران همواره به برگزاری نمایشگاه توجهی ویژه داشته است. از همان زمان که سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی به بهره‌برداری رسید تاکنون که سالانه شاهد برگزاری رویدادهای نمایشگاهی گوناگونی هستیم. طبیعتًا برگزاری نظرسنجی‌ و جمع بندی نتایج رویدادهای نمایشگاهی ما را به یک نقشه و تعریف از وضعیت موجود نمایشگاه‌ها خواهد رساند.

به طور کلی ارتقا سالن‌های برگزاری نمایشگاه و همچنین بهسازی محیطی می‌تواند رضایتمندی مشارکت‌کنندگان را افزایش دهد. در حقیقت باید سطح زیرساخت‌های کشورمان برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی رشد و توسعه پیدا کند.

 روند تحولات صنعت نمایشگاهی در جهان و ایران را در قرن پیش رو چگونه ارزیابی می کنید؟ امکانات فضای مجازی چه فرصت ها و تهدیدهایی را پیش روی برگزار کنندگان صنعت نمایشگاه ها می تواند قرار دهد؟ چه راهکارهایی برای استفاده بهتر از فرصت های فضای مجازی و تبدیل تهدیدهای آن به فرصت پیشنهاد می کنید؟

پاسخ به این سؤال شما را باید به دو بخش پیش و پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ دسته بندی کرد. از قضا این رخداد جهان را تکان داد که مصادف با شکل‌گیری قرن جدید در ایران بود. شاید تا پیش از شروع همه‌گیری، فضای مجازی به مثابه یک عرصة نسبتاً لوکس به نظر می‌آمد اما همه‌گیری کووید معادلات را تغییر داد.

به طور خلاصه و در پاسخ شما باید گفت که جهان پس از شوک نخست حاصل از همه‌گیری، دو رویکرد را در قبال نمایشگاه پیش گرفت. رویکرد نخست تعویق و رویکرد دوم توسل به فضای مجازی بود. به عنوان مثال نمایشگاهی همچون اکسپو ۲۰۲۰ با تعویقی یک سال و نیمه مواجه شد اما این تنها راه حل نبود بلکه عرصة نمایشگاهی در سراسر جهان تصمیم گرفت از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کند.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، بزرگ‌ترین دورهمی ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان در سراسر دنیا که هر سال در ماه مارس (اسفند/ فروردین) برگزار می‌شد، تا سال ۲۰۲۲ و به مدت سه سال پیاپی بر بخش آنلاین تمرکز کرد. در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در ماه اکتبر (مهر/ آبان) برگزار می شود نیز تا سال ۲۰۲۱ و به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری، بخش عظیمی از بار نمایشگاه در قسمتِ فروش حق انتشار (کپی رایت) بر دوش فضای مجازی بود.

انتهای پیام / 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما