رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد :

مردم در برخورد با متخلفان چه کنند؟

اقتصاد100-در بازار لوازم خانگی، گاه گلایه هایی از مردم شنیده می شود که فروشنده ها کالاها را انبار کرده و نمی فروشند یا قیمت آنها را همچون ارز و طلا، به روز حساب می کنند. در واکنش به چنین تخلفاتی مردم چه باید بکنند؟

مردم در برخورد با متخلفان چه کنند؟

به گزارش گروه لوازم خانگی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با اشاره به این که هنوز قیمت هیچ کالایی به طور رسمی افزایش نیافته، گفت: با وجود افزایش هزینه های تولیدکنندگان، هنوز دولت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان، هیچ قیمت جدیدی را مشخص نکرده اند و کالاها باید با قیمتهای قبل به فروش برسد. بنابراین اگر کسی بخواهد بازار سیاه درست کند حتما با وی برخورد می شود.

سیدرسول ابن‌الرضا افزود:مردم می توانند در صورت کم فروشی یا گرانفروشی، به اتحادیه مربوطه در شهر خود شکایت کنند. با اسنادی که ارائه می دهند اگر کالایی را بالاتر از نرخ مصوب خریداری کرده باشند حتما با فروشنده برخورد شده و مبلغ اضافی به آنها برگردانده می شود.

وی ادامه داد: همچنین درصورت اعلام کم فروشی، با متخلف برخورد خواهد شد. مردم می توانند از سامانه 124 هم قیمت ها را رصد کنند و در صورت هرگونه مغایرت، شکایت کنند.

اتصال بنکداران به سامانه تجارت

 ابن الرضا با اشاره به این که اکنون بنکداران به سامانه تجارت متصل هستند یعنی موجودی و میزان کالاهای موجود در انبارهای آنها در این سامانه ثبت شده و به روز می شود گفت: بنابراین می توان چک کرد که هر بنکداری، چه میزان کالا در انبار دارد. بنابراین نمی توانند به بهانه تمام شدن کالا، از توزیع آن در بازار ممانعت کرده و عملا بازار سیاه درست کنند و التهاب بازار را بیشتر کنند.

به گفته وی، بیشتر فروشگاه ها هم صدور جوازشان منوط به ثبت نام در این سامانه بوده به همین دلیل میزان موجودی آنها هم رصد می شود و امکان کم فروشی به حداقل رسیده است.

در کنار این موضوع، روزانه گشت های متعددی در بازار و فروشگاه ها داریم که از نظر برچسب قیمت، عدم فروش یا کم فروشی بر فروشگاه ها نظارت می کنند.

حتی ناظران اتحادیه، به صورت ناشناس به صورت تلفنی سوال می کنیم که ببینیم کالا دارند یا خیر و درصورت هرگونه مغایرت با اطلاعات سامانه تجارت، مشمول جریمه می شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما